وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : شنبه 1 شهريور 1393 ساعت 10:50   |   کد مطلب: 9104
لیست مقالات عقلانیت در حکمت سینوی اعلام شد
هفده مقاله علمی توسط 17 پژوهشگر ایرانی و خارجی با موضوعاتی حول محور "عقلانیت در حکمت سینوی" قرائت می‌شوند.

در همایش عقلانیت در حکمت سینوی که هم اکنون در سالن همایش های علوم پزشکی همدان در حال برگزاری است؛ مقالات متعددی از دانشمندان و بوعلی شناسان داخلی و خارجی قرائت می‌شود.

کریم مجتهدی با مقاله شرح حی بن یقظان ابن سینا، "عبدالواحد شمال اف" با مقاله بررسی مقایسه ای شک فلسفی در نزد ابن سینا، غزالی و دکارت، "قاسم کاکایی" با موضوع عقلانیت و عرفان، "ضیاء موحد" با مقاله ابن سینا و عقلانیت منطقی و "انشالله رحمتی" با موضوع فرشته شناخت ابن سینا و سهروردی، قبل از ظهر امروز به ارائه و تشریح مقالات خود می پردازند.

در ادامه همایش و در بعدازظهر امروز، 11 مقاله دیگر با موضوعات مختلف و متنوعی ارائه می شوند.

 

از جمله این مقالات می توان به؛ مقاله "محسن جوادی" با موضوع جستاری در چیستی عقلانیت و حکمت سینوی، "علیرضا ذکاوتی" با موضوع بینش ابن سینا علمی یا منطقی، "نجفقلی حبیبی" با موضوع فلسفه احکام اسلامی از نظر ابن سینا، "شهین اعوانی" با مقاله جایگاه عقل در مقامات العارفین، "محمد ذبیحی" با مقاله ابن سینا نماد خرد و عقلانیت، "حسین معصومی همدانی" با مقاله فلسفه سینوی در قرن پنجم هجری اشاره کرد.

همچنین در ادامه، پژوهشگرانی همچون؛ "محمود یوسف ثانی" با مقاله عقلانیت به مثابه روش در المباحثات، "سید حسین موسویان" با موضوع علم عقلی و علم نقصانی در نظر ابن سینا، "محمد جواد رضایی" با مقاله عقلانیت سینوی و مشکلات آن، "یوسف شاه حسینی" با موضوع حکمت سینوی و اندیشه های میان فرهنگی، و "غلامرضا اعوانی" با موضوع رساله فی العشق در بعدازظهر امروز به ارائه مقالات و یافته های خود می پردازند.

همایش عقلانیت در حکمت سینوی صبح امروز شنبه اول شهریورماه با حضور وزیر ارشاد و مسئولان کشوری و استانی از ساعت 9 و 30 دقیقه صبح در سالن همایش های دانشگاه علوم پزشکی همدان آغاز شده و هم اکنون در حال برگزاری است.

دیدگاه شما