وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : شنبه 25 مرداد 1393 ساعت 08:31   |   کد مطلب: 8977
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان همدان:
سخنان رئیس جمهور، فرار از مسئولیت و دوقطبی کردن فضای کشور است
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان همدان:  سخنان رئیس جمهور، فرار از مسئولیت و دوقطبی کردن فضای کشور است
اظهارات ریاست جمهوری راهی برای برون‌رفت از فشارهای وارده به دولت مبنی بر عملی‌نشدن وعده‌های انتخاباتی و دوقطبی‌کردن فضای کشور است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان همدان با بیان این مطلب در گفتگوی اختصاصی با نافع گفت: تناقض بین سخنرانی‌های انتخاباتی آقای روحانی مبنی بر نقدپذیری و اظهارات اخیر وی، تعجب همگان را برانگیخته و احتمالات فراوانی درخصوص مواضع دوگانه رئیس دولت می‌توان داد که یکی از آن‌ها تند کردن فضای کشور و انحراف اذهان است.

حجت‌الاسلام مصطفی رستمی با اشاره برخی از مواضع انتخاباتی حسن روحانی اظهارداشت: یکی از نکات بارز سخنان وی، ضرورت دادن فرصت دفاع به کسانی است که از آن‌ها نقد می‌شود درحالیکه خود عکس این عمل کردند.

وی ادامه داد: انتقاد از بداخلاقی مسئولان، پرهیز از متلاطم‌کردن فضا و داشتن آغوشی باز برای پذیرش منتقدان از مواردی است که آقای روحانی بارها و بارها در سخنرانی‌های انتخاباتی خود بر آن تأکید داشت.

حجت‌الاسلام رستمی تصریح کرد: در واقع آنچه امروز و در ماه‌های گذشته دیدیم با اظهارات قبلی وی متفاوت است و چندبار ضمن حمله به متتقدان، آن‌ها را بی‌سواد و بی‌اطلاع دانسته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: امروز نیز منتقدان و مخالفان با مذاکرات را بزدل سیاسی نامیده‌اند درحالیکه سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع سفیران و مسئولان نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور به صراحت بی‌نتیجه بودن مذاکرات را تأیید کرد.

 

امام جمعه مریانج با رد سخنان رئیس جمهور مبنی بر حمله به دولت و نقد بی‌رحمانه اعلام کرد: چنین چیزی وجود ندارد و ظاهرا وی قصد دارد با تندکردن فضای سیاسی کشور، انتظارات اقتصادی و وعده‌های دولت به حاشیه رفته و موضوعات سیاسی تا مدت‌ها مورد گفتگو واقع شود.

حجت‌الاسلام رستمی با اشاره به وجود رسانه‌های متعدد طرفدار و حامی دولت اعتدال گفت: زمانی که وزن طرفداران دولت در فضای سیاسی و رسانه‌ای بیشتر است؛ نباید مشکل چندانی وجود داشته باشد و با نگاهی به گذشته می‌بینیم که دولت‌های پیشین، بیشتر مورد نقد قرار گرفته و در معرض فشار بودند.

وی، برآورده نشدن انتظارات و آرزوهای دولتمردان ایران در مذاکرات هسته‌ای را از دیگر دلایل ناراحتی رئیس دولت خواند و افزود: سیاسیون دولت اعتدال تصور می‌کردند که با آغازکردن دوره‌ای دور از تنش با غربی‌ها، رفتار مناسبی از آن‌ها سر می‌زند، اما متأسفانه باوجود انعطاف زیاد دولت یازدهم در موضوعات هسته‌ای، لحن غربی‌ها تغییر کرده  و بی‌ادبانه شد.

حجت‌الاسلام رستمی بیان کرد: نخستین سفر روحانی به نیورک که با اتفاقات غیرمنتظره نظیر تماس تلفنی با اوباما و معرفی او به عنوان فردی مودب و باهوش همراه بود و انتخاب معنادار  محمدجواد ظریف در کابینه، همه بر نوع نگاه دولت به غرب اشاره دارد.

وی تصریح کرد: دولت اعتدال تصور می‌کرد با روی خوش نشان دادن و لبخندزدن می‌توان به نتیجه رسید، اما عکس این انتظار ثابت شد.

 امام جمعه مریانج با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری پیش از دولت‌های نهم و دهم و پس از آن درباره دشمن دیرینه غربی‌ها با ایران و سخنان اخیر در جمع سفیران گفت: ایشان بارها به ماهیت استکباری و خوی غربی‌ها اشاره کرده و اعلام کردند که امکان انجام مذاکره منطقی و مبتنی بر آرامش و صلح با غرب و آمریکا وجود ندارد، اما پیش‌بینی دولت چیز دیگری بود.

وی تصریح کرد: در دولت‌های پیشین که با گفتمان مقاومت با غرب و آمریکا سخن می‌گفتیم با ادبیات بهتری پاسخ می‌دادند و لحن مؤدبانه‌ای داشتند.

حجت‌الاسلام رستمی با تأکید بر تجدیدنظر دولت در روند برنامه‌ها و اقدامات خود اظهارداشت: وعده‌های ریاست جمهوری مبنی بر رفع رکود و تورم موجود از مسائلی است که هنوز پیش روی دولت قرار دارد و به جای چیدن همه تخم‌مرغها در سبد مذاکره باید روش کاری خود را در داخل و برای تحقق اقتصاد مقاومتی تغییر دهد.

وی تصریح کرد: انتظار ایران از مذاکره با غربی‌ها باید تغییر کند و به جای انتظار رفع تنش و بن‌بست به دنبال نتایج دیگر و یافتن مسیرهای جدید دیپلماسی در غرب باشیم تا چشم‌انداز مطلوبی به دست آید.

 حجت‌الاسلام رستمی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره ادامه مذاکرات اظهارداشت: ایشان ابتدای کار دولت اعلام کردند که هرچند آمریکا و غرب، دست از دشمنی با ملت ایران برنخواهد داشت، اما این فرصت در اختیار دولت هست و فرمایشات اخیر ایشان نیز ناظر به اینست که دولت انتظار خود را تغییر داده و روش ورود و خروج به مذاکرات و مدیریت فضای داخلی را تغییر دهد.

وی با اشاره به نتایج ادامه مذاکرات در صحنه سیاسی گفت: افشای چهره مزورانه غرب در داخل کشور برای کسانی که هنوز هم فکر می‌کنند مشکلات ما ناشی از مواضع سیاسی با غرب است؛ نتیجه مناسبی است که در مذاکرات به آن رسیدیم و پاکی و صداقت نظام جمهوری اسلامی و خوی استکباری دولت‌های غربی به خوبی اثبات شد.

حجت‌الاسلام رستمی  با بیان اینکه غربی‌ها تمایلی برای به نتیجه رسیدن مذاکرات ندارند؛ تصریح کرد: گرفتن حق مسلم ایران در تولید فناوری هسته‌ای و عقب ماندن از مسیر پیشرفت چیزی است که به دنبال آن هستند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به این نگاه غرب، مهمترین وظیفه امروز مسئولان، برنامه‌ریزی مطمئنی مبتنی بر اقتصادی درون‌زا و برون‌نگر است.

 

 

دیدگاه شما