وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : سه شنبه 21 مرداد 1393 ساعت 07:53   |   کد مطلب: 8893
کلنگ زنی تقاطع غیر همسطح میدان انقلاب در هفته دولت
شهردار ملایر از کلنگ زنی تقاطع غیر همسطح میدان انقلاب ملایر در هفته دولت خبر داد.

به گزارش نافع، علیرضا رضایی در بازدید اصحاب رسانه شهرستان ملایر و استان همدان از پروژه‌های شهرداری ملایر به خدمات شهرداری ملایر طی سال‎های گذشته تاکنون اشاره کرد و افزود: تعریض خیابان‌های اصلی، پیاده رو سازی، جابجایی تیرهای برق با همکاری مدیریت برق ملایر و احداث بوستان‌های جدید از جمله خدمات اخیر شهرداری ملایر است.

وی با بیان اینکه برای سرعت بخشیدن به تعریض خیابان شهدا نیاز به همکاری ادارات خدمات رسان به خصوص اداره برق برای جابجایی تیرهای برق داریم، افزود: طی چند ماه گذشته در مسیر خیابان شهدا با جلب رضایت مغازه داران ۱۲ مغازه عقب نشینی و باعث تعریض این خیابان شده است.

شهردار ملایر از کلنگ زنی تقاطع غیر همسطح میدان انقلاب ملایر در هفته دولت خبر داد و ابراز کرد: با توجه به حادثه‌خیز بودن این نقطه این تقاطع با هدف کم شدن بار ترافیکی این میدان با برآورد اعتبار ۱۳ میلیارد تومان ساخته می شود.

وی افزود: این پروژه در قالب دو روزگذر چپ گرد از بلوار حاج محمد ملایری به سمت همدان و دیگری از بلوار نبوت به سمت میدان امام و نیز یک زیرگذر طراحی شده است که در حال حاضر طرح دو روگذر انجام و در صورت تامین اعتبار زیرگذر نیز ساخته می شود.

وی ابراز کرد: طرح روگذر شمال به جنوب میدان تعادن نیز با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان در دست اقدام است.

رضایی با اشاره به اینکه یکی از اهداف مهم شهرداری ملایر بالا بردن سطح سرانه فضای سبز است، تصریح کرد: در حال حاضر سرانه فضای سبز ملایر برای هر نفر ۱۹٫۶ درصد است که از سرانه استان و کشور بالاتر است.

وی از احداث سه بوستان جدید در مناطق کمتر توسعه یافته شهر ملایر خبر داد و گفت: بوستان شهدا با مساحت ۱۲ هزار متر با بیش از ۳۰۰ میلیون تومان در حال ساخت است که در بازسازی اولیه گورستان قدیمی شمس آباد به بوستان تبدیل می‌شود.

شهردار ملایر مشکل اصلی سرانه فضای سبز ملایر را توزیع آن دانست و بیان کرد: پارک‎های ملایر فرامحله ای بوده و در دسترس آسان مردم نیست و این یکی از معضلات اساسی فضای سبز شهرستان ملایر است.

وی همچنین از ساخت بوستان ولایت خبر داد و گفت: این بوستان نیز از محل تخریب کشتارگاه قدیمی در ورودی جنوب ملایر از سمت بروجرد ساخته می‌شود که تاکنون بیش از ۴۰ درصد پیشرفت دارد.

رضایی در ادامه از ساخت یک بوستان دیگر در منطقه جعفرآباد در میدان کشاورز خبر داد و تصریح کرد: این بوستان نیز با هدف توجه به مناطق کمتر توسعه یافته و استفاده عادلانه از امکانات شهرداری با هزینه ۲۰۰ میلیون تومان بدون تجهیزات لازم احداث می‌شود.

وی اظهار کرد: باغ گل در بلوار ۱۵ خرداد نیز که محل نگهداری گل‌ها بوده است به پارک محلی تبدیل شده که برای تجهیز آن ۱۵۰ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

شهردار ملایر افزود: دو واحد تولید گل و گیاه و گونه‌های درختی و درختچه در مرکز مرسوم به پلاک ۱۷ ملایر مربوط به شهرداری فعال است که از اسفندماه سال گذشته تاکنون، با فعالیت این دو واحد یک میلیون نشاء در شهر ملایر توزیع شده است.

وی با بیان اینکه تا دوسال آینده میزان تولید این دو واحد دوبرابر افزایش می یابد، تصریح کرد: به دنبال تولید نهال و درختچه در این واحدها هستیم تا از این طریق وابستگی شهرستان به سایر استان‎ها برای تهیه نهال و درختچه نداشته باشیم.

شهردار ملایر از ساخت یک مرکز خرید در بلوار کریم خان زند خبر داد و افزود: این مرکز خرید نیز با مساحت هفت هزار متر با اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد تومان در پنج طبقه با امکانات ویژه از جمله، پارکینگ، کافی شاپ، شهربازی مسقف و … تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.

وی با اشاره به پارک جنگلی میرزا کوچک خان تصریح کرد: سیستم لوله کشی این پارک جنگلی به دلیل فرسودگی به طور کامل تعویض و ظرفیت آبیاری آن را دو برابر کرده ایم.

وی با بیان اینکه در بام ملایر پنج کیلومتر رودخانه مصنوعی در نظر گرفته شده است، افزود: بلندترین رودخانه مصنوعی ایران در بام ملایر در حال ساخت است که ۱۲۰۰ مترمربع تصویر قائم آبشار آن است و چشم انداز ویژه آن در غرب کشور کم نظیر است.

رضایی به ساخت سه رستوران کلاسیک، سنتی و فست‌فود در این مجموعه اشاره کرد و گفت: ایجاد دیوار صخره‌نوردی، ورزش‌های مهیج، احداث هتل و محل‌‍‌های اقامت مسافران، ساخت ورودی و خروجی بام ملایر، نورپردازی، کاشت گل و گیاه از دیگر اقدامات شهرداری برای جذب مسافر و توریست به شهرستان ملایر است.

وی نیز به ساخت مینی برد در ملایر اشاره و افزود: در این طرح نیز ۱۳۰ اثر تاریخی و باستانی جهان و ایران در مقیاس کوچک در این مجموعه نصب خواهد شد که تاکنون ۱۵ اثر توسط معماران ایرانی نصب شده است و در فاز اول آماده بهره‌برداری است.

شهردار ملایر بیان کرد: به دلیل اینکه این طرح در ایران برای اولین بار در حال اجرا بوده و ساخت آثار نیاز به دقت و فرصت می باشد، پیش بینی می شود که این پروژه در مدت زمان ۴ سال به بهره برداری برسد.

دیدگاه شما