وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : پنجشنبه 6 شهريور 1393 ساعت 12:06   |   کد مطلب: 9208
کلنگ زنی چهار مرکز راهنمای گردشگری در مبادی ورودی شهر همدان
رئيس كميسيون فرهنگي اجتماعي شوراي اسلامي شهر همدان از کنگ زنی چهار مرکز راهنمای گردشگری در مبادی ورودی شهرهمدان خبرداد.

به گزارش نافع به نقل از روابط عمومی شورای شهر همدان، رضا غلامي خجسته، رئيس كميسيون فرهنگي اجتماعي شوراي اسلامي شهر همدان در بازدید از روند اجرای پروژه های فرهنگی ورزشی شهرداری با علام این خبر،گفت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت حوزه فرهنگی، سیاست‌ها و مهمترین برنامه های این کمیسیون حرکت در مسیر تحقق فرمایشات رهبری است.

خجسته با بیان اینکه فرهنگسراها در 3 و نیم تا چهار طبقه احداث می شوند اظهار کرد:با توجه به اینکه مقرر شده بود 6 پروژه فرهنگی و ورزشی در هفته همدان و هفته دولت کلنگ زنی شود با تلاش و پیگیریهای كميسيون فرهنگي اجتماعي شوراي اسلامي شهر و معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری و شهرداری همدان سه طرح دیگر به تعداد این پروژه ها اضافه شده که در مجموع ساخت 9 پروژه فرهنگی ، ورزشی و گردشگری در این هفته آغار می شود.

 

پروژه هاي عمراني فرهنگي كه در هفته همدان و هفته دولت كلنگ زني مي شوند را شامل نمازخانه گنجنامه ، فرهنگسراهاي مير سيد علي همداني در محله قاشق تراشان ، آيت اله آخوند واقع در حصار راه علي آّباد، آمفي تئاتر روباز مجموعه فرهنگي عين القضات همداني ، سرای پيشكسوتان شماره 2 و فرهنگسراي مدرس، مرمت فاز دوم فرهنگسرای تاریخ و تمدن ، فرهنگسرای اسلام شهر وچهار مرکز راهنمای گردشگری در مبادی ورودی شهر اعلام کرد.

 

خجسته افزود: مساحت نمازخانه گنجنامه 250 متر مربع بودجه مورد نظر برای احداث آن سه میلیارد ريال است.

 

وي با بیان اینکه فرهنگسراي مير سيد علي همداني واقع در محله قاشق تراشان در زميني به مساحت 300 متر مربع و اعتبار پنج ميليارد ريال احداث مي شود، اظهار کرد: فرهنگسراي آيت اله آخوند در حصار راه علي آباد كرد نيز با اعتبار پنج ميليارد ريال و در مساحتي حدود 150 متر مربع احداث می شود.

 

رضا غلامي خجسته اعتبار مورد نظر برای پروژه آمفي تئاتر روباز عين القضات همداني را سه ميليارد ريال اعلام كرد و یادآورشد: احداث اين آمفي تئاتر نیز در مساحت 300 متر مربع است.

 

خجسته با اشاره به احداث سراي پيشكسوتان شماره 2  در پارك كودك به مساحت 200 متر مربع، یادآور شد: مبلغ اجرايي این طرح دو میلیارد و 500 ميليون ريال است .

 

رئيس كميسيون فرهنگي اجتماعي شوراي اسلامي شهر همدان ساخت فرهنگسراي مدرس را در مساحت 400 متر مربع با اعتبار پنج ميليارد ريال ، مرمت فاز دوم فرهنگسرای تاریخ و تمدن در بیش از 428 متر مربع با مبلغ اعتباری حدود سه میلیاردو 500 میلیون ريال و فرهنگسرای اسلام شهر نیز در زمینی به متراژ 600 متر مربع و اعتبار چهار میلیاردريال اعلام کرد.

 

رضا غلامی خجسته با بیان اینکه چهار مركز راهنمايي گردشگري در مساحت 800 متر مربع ایجاد می شود، افزود: مراکز خدمات گردشگری در ورودي های جاده تهران ، كرمانشاه ، ملاير و جاده تويسركان (گنجنامه) احداث می شود که اعتبار پیش بینی شده براي کل پروژه 6 ميليارد ريال است.

خجسته در ادامه ضمن بازدید از روند اجرایی فرهنگسراهای کوی محمدیه، فاز دوم فرهنگسرای مهر ، حسینیه چهار باب الحوائج و فرهنگسرای ولایت، روند عملیات اجرایی این پروژه ها را مثبت ارزیابی و بر تسریع اجرای دیگر طرح های فرهنگی و ورزشی شهرداری تاکید کرد.

دیدگاه شما