وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : جمعه 17 بهمن 1393 ساعت 09:31   |   کد مطلب: 12715
در پنجمین روز از ایام الله دهه فجر 11 طرح عمرانی و خدماتی در بخش ملایر با اعتبار بالغ بر 87 میلیارد و 323 میلیون ریال افتتاح و کلنگ زمی شد

به گزارش نافع به نقل از پایگاه خبری ملایری‌ها، در پنجمین روز از ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی با حضور مسئولان شهرستان و نمایندگان ملایر 11 طرح عمرانمی و خدماتی در بخش مرکزی ملایر افتتاح و کلنگ زنی شد.

* افتتاح ترانس برق روستای حاجی آباد

رئیس اداره برق شهرستان ملایر در آیین افتتاح این پروژه اظهار کرد: این پروژه با اعتبار 401 میلیون ریالی و با هدف کاهش ضعف ولتاژ در روستای حاجی آباد و افزایش پایداری شبکه و کاهش خاموشی‌های اعمال شده به مشترکین افتتاح می‌شود.

وی با ارائه مشخصات این پروژه عنوان کرد: نصب یک دستگاه پست عمومی هوایی، احداث 240 متر خط 20 کیلو وات، احداث 180 متر شبکه فشار ضعیف هوایی . احداث 110 متر شبکه فشار ضعیف زمینی از مشخصات این پروژه است.

*ساماندهی دو گلزار شهدا در روستای ورچق

منصور ابراهیمی در افتتاح ساماندهی این سه گلزار عنوان کرد: شهرستان ملایر دارای 1158 مزار شهید و 124 گلزار شهدا بوده که 15 گلزار آن سازماندهی نشده است.

سرپرست بنیاد شهید ملایر با اشاره به اعتبارات این طرح‌ها عنوان کرد: برای ساماندهی هر یک از این گلزارهای شهدای 37 میلیون ریال اعتبار خرج شده است.

*افتتاح آبیاری بارانی محمد زهره وند در روستای ورچق 

رئیس اداره جهاد کشاورزی ملایر در آیین افتتاح آبیاری بارانی زهره وند عنوان کرد: این پروژه با اعتبار یکصد میلیون ریال از محل اعتبار بلاعوض آبیاری تحت فشار تامین شده است.

وی افزود: صرفه جویی در مصرف آب، جلوگیری از هدر رفت آب در مسیر انتقال و افزایش کمیت و کیفیت محصولات تولیدی از جمله اهداف این پروژه است.

* کلنگ زنی 30 واحد اقامتی و سوئیت در مجتمع الماس

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر نیز در خصوص اجرای این طرح عنوان کرد: فاز دوم مجتمع اقامتی الماس ملایر با 10 میلیارد ریال توسط بخش خصوصی احداث خواهد شد که پنج نفر اشتغالزایی به همراه دارد.

محمدرضا بهاری افزود: این مجتمع در 30 واحد 25، 30 و 45 متری در سه طبقه با دو، سه و پنج تخت احداث می شود و در بازه زمانی یک ساله به بهره برداری می رسد.

* کلنگ زنی تصفیه خانه صنعتی سهند

مدیرعامل شرکت شهرک صنعتی استان همدان در آیین کلنگ زنی این پروژه با اشاره به منابع ساخت این طرح اظهار کرد: منابع ساخت این پروژه از اعتبارات عمرانی ملی و استانی بوده و این پروژه با اعتبار بالغ بر 30 میلیارد ریال ساخته می‌شود.

وی افزود: تصفیه خانه صنعتی سهند با تصفیه روزانه 500 متر مکعب و در دو مدول 250 متر مکعبی  و در 18 ماه احداث خواهد شد.

مدیرعامل شرکت شهرک صنعتی استان همدانگردان افزود: از پساب خروجی این طرح برای آبیاری فضای سبز، آب مورد نیاز برای خنک کردن دستگاه‌های صنعتی و غیره استفاده می‌شود.

*کلنگ زنی احداث شاسی جهت تولید نهال در نهالستان قدس می آباد

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ملایر نیز در خصوص این طرح گفت: طرح سکوبندی تولید نهال در نهالستان قدس ملایر به مساحت هفت هزار مترمربع با برآورد اولیه دو میلیارد ریال اعتبار احداث می شود.

علی مروت امیری افزود: میزان تولید نهال حاصل از اجرای طرح سکوبندی تولید نهال در این نهالستان به 400 هزار اصله نهال افزایش پیدا می کند و انواع گونه های سوزنی برگ و پهن برگ شامل سرو نقره ای، انواع کاج ها، داغداغان و ارژن تولید می شود.

وی گفت: نهالستان قدس ملایر از سال 68 با هدف تولید نهال برای توسعه جنگل کاری، فضای سبز و طرح های آبخیزداری با استفاده از گونه های بومی منطقه به مساحت 20 هکتار احداث شد که سالانه 400 هزار اصله نهال با میزان اشتغالزایی فصلی سه هزارو 600 نفر روز تولید می کند.

انتهای پیام/گ

دیدگاه شما