وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : يكشنبه 19 مرداد 1393 ساعت 17:53   |   کد مطلب: 8858
صادرکنندگان برای صادرات از گمرک همدان جایزه می گیرند
استاندار همدان گفت: در همه بخش‌ها باید تشویق‌ها و جوایزی برای افزایش صادرات در نظر گرفته شود تا صادرکنندگان برای صادرات از گمرک همدان ترغیب شوند.

محمد ناصر نیکبخت در کارگروه توسعه صادرات و انجمن صادرکنندگان استان همدان افزود:هیچگونه نارضایتی از اداره کل گمرک و اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی همدان نداریم، افزود: اما رضایتی هم وجود ندارد و اگر یک مورد شکایت از این دو ارگان دیده شود، برخورد جدی صورت می گیرد.
وی با بیان اینکه سال گذشته 734 هزار تن سنگ آهنگ استان همدان از سایر گمرکات صادر شده است، تصریح کرد: این در حالی است که فقط یک هزار تن آن مجوز برداشت داشته اند و با این اوصاف این صادرکنندگان حتی اظهارنامه نیز ثبت نمی کنند.

استاندار همدان با تاکید بر ثبت اظهارنامه صادرکنندگان سنگ آهن و کربنات کلسیم و صادرات آن از گمرگ استان افزود: در همه بخش ها باید تشویق ها و جوایزی برای افزایش صادرات در نظر گرفته شود تا صادرکنندگان برای صادرات از گمرک همدان ترغیب شوند.

نیکبخت با بیان اینکه هیچگونه نارضایتی از اداره کل گمرک و اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی همدان نداریم، افزود: اما رضایتی هم وجود ندارد و اگر یک مورد شکایت از این دو ارگان دیده شود، برخورد جدی صورت می گیرد.

وی از همه ادارات و ارگان های ذیربط خواست نسبت به همکاری تعامل و افزایش توانمندی صادراتی تلاش بیشتری داشته باشند.

استاندار همدان صادرات را مهمترین منشور در اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: نفت یک ناجی برای صادرات است اما نباید به آن وابسته بود چرا که ایران یک قاره است و همه نوع امکاناتی در آن وجود دارد.

و ی با بیان اینکه این تحریم های ظالمانه بر اقتصاد کشور سایه انداخته است، افزود: اقتصاد مقاومتی یک نظریه سازنده بود که همه مسوولان و تولیدکنندگان را ملزم می کند تا کشور را با صادرات غیر نفتی اداره کنند.

وی همچنین با بیان اینکه صادرکنندگان سنگ آهن نمی خواهند میزان صادرات آنها افشا شود، افزود: چرا که در صورت افشا با اضافه برداشت آنها جلوگیری می شود.

نیکبخت با انتقاد از نبود صادرات فرش دستباف در استان همدان افزود: در حالی که همدان در سال 89 حدود 10 میلیون دلار صادرات داشته امروز این رقم به صفر رسیده است که باید علت و دلایل آن بررسی شود.

وی با گلایه از اداره گمرک درباره کم کاری و حذف گمرک همدان برای صادرات فرش از گمرک ایران افزود: تولید و صادرات فرش با نقصان مواجه شده که باید با جدیدیت دنبال شود و بخش خصوصی نیز به همکاری دعوت شود.

وی همچنین گفت: باید بازارهای صادراتی هدف گیری شود و فقط یکبار مصرف نبوده و بازارها حفظ شود.

دیدگاه شما