وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : پنجشنبه 16 مرداد 1393 ساعت 08:05   |   کد مطلب: 8808
کمبود شدید آب کشاورزی و شرب درهمدان و فامنین
نماینده مردم همدان و فامنین درمجلس گفت: مهمترین مشکل مردم این شهرستان‌ها، کمبود شدید آب کشاورزی و شرب است.

به گزارش نافع، ابراهیم کارخانه افزود: متأسفانه درحال حاضر برخی از روستاهای شهرستان همدان و فامنین حتی با حفر چاه هایی به عمق 200 متر با مشکل شدید کمبود آب مواجه اند.                 

وی با تأکید بر اینکه سطح آب های زیر زمینی به شدت در حال کاهش است،تصریح کرد: متأسفانه روز به روز مشکلات روستاییانی که آب آشامیدنی مورد نیاز خود را از طرق چاه ها تأمین می کنند بیشتر می شود به همین جهت رسیدگی به وضعیت آب مردم همدان و فامنین باید هرچه سریعتر در دستور کار وزیر نیرو قرار گیرد.

کاهش سالیانه دومتر از سطح آب های زیرزمینی  

این نماینده مردم در مجلس نهم،اظهارداشت: با توجه به اینکه سالیانه حدود یک یا دومتر از سطح آب های زیرزمینی و چاه های آب کشاورزی کاسته می شود به همین علت خطر شدید کمبود آب در آینده ای نه چندان دور در کشور بسیار وجود دارد.

بحران شدید آب در 65 روستای همدان

کارخانه،افزود: متأسفانه در حال حاضر میزان آب آشامیدنی و  آب کشاورزی درشهرستان همدان و فامنین تبدیل به یک بحران شدید کم آبی شده استبه طوری که حدود 65 روستا در این شهرستان ها با مشکل جدی کمبود آب آشامیدنی مواجه هستند.

نماینده مردم همدان و فامنین درمجلس شورای اسلامی،با انتقاد از اینکه سطح آب های زیرزمینی به سرعت در حال کاهش است،تصریح کرد: متأسفانه در حال حاضر برخی از روستاهای شهرستان همدان و فامنین حتی با حفر چاه هایی به عمق 200 متر با مشکل شدید کمبود آب مواجه هستند.

افزایش دو برابری میزان تولیدات گندم امسال

این نماینده مردم در مجلس نهم،اظهارداشت: با توجه به اینکه میانگین بارندگی در سال جاری نسبت به سال گذشته در شهرستان همدان و فامنین حدود برابر بود به همین علت خوشبختانه از نظر کشت دیم میزان تولیدات گندم به دو برابر افزایش پیدا کرده است.

پیش بینی ذخیره 300 هزار تن گندم در سیلوها

کارخانه،افزود: درسال گذشته میزان گندمی که به سیلوها تحویل داده شد حدود 150 هزار تن بود به همین جهت با توجه به افزایش میزان بارندگی پیش بینی می شود امسال بیش از 300 هزار تن گندم به سیلوها تحویل داده شود.

افزایش سطح آب سد اکباتان همدان

نماینده مردم همدان و فامنین درمجلس شورای اسلامی،تصریح کرد: آب آشامیدنی شهر همدان از طریق سد اکباتان و 90 چاه حفر شده تأمین می شود به همین جهت به دلیل افزایش میزان بارندگی سطح آب سد اکباتان هم نسبت به سال گذشته نزدیک دو برابر شده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت:به علت افزایش میزان بارش باران درسال جاری، سطح آب سد اکباتان و 90 چاه حفر شده نسبت به سال گذشته به صورت قابل توجهی افزایش پیدا کرده است به همین جهت امسال مردم با کمبود آب آشامیدنی مواجه نخواهند شد اما همچنان بحران شدید آب به قوت خود باقی است.

دیدگاه شما