وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : دوشنبه 6 مرداد 1393 ساعت 12:34   |   کد مطلب: 8638
کلاهبرداران اینترنتی به بهانه جمع آوری فطریه درهمدان
رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان همدان هشدار داد : مومنان روزه دار مراقب کلاهبرداری اینترنتی به بهانه جمع آوری فطریه باشند.

سرهنگ اکبر ایمنی گفت: در فضای مجازی افرادی با سو استفاده از احساسات مذهبی روزه داران اقدام به کلاهبرداری می کنند که در این زمینه از شهروندان تقاضا می شود، مراقب ترفند برخی کلاهبرداران اینترنتی به بهانه جمع آوری فطریه باشند.

رییس پلیس فتای انتظامی همدان گفت: برخی افراد سودجو و فرصت طلب با راه اندازی سایت هایی در قالب موسسه خیریه به بهانه جمع آوری فطریه و وجوهات شرعی شهروندان اقدام به کلاهبرداری می کنند.

وی تاکید کرد: شهروندانی که قصد پرداخت فطریه یا کفاره روزه از طریق فضای مجازی یا تلفن بانک را دارند باید فطریه یا کفاره روزه خود را از طریق شرکت ها و موسسات شناخته شده کشور که توسط رسانه های جمعی از جمله صدا و سیما و نشریات معتبر شماره حساب آنها اعلام می شود پرداخت نمایند.

سرهنگ امینی از شهروندان خواست: از واریز فطریه یا کفاره روزه خود به حساب های نامعتبر و شخصی افراد خودداری کنند و مراقب باشند تا در دام سایت های جعلی موسوم به فیشینگ گرفتار نشوند همچنین هنگام پرداخت اینترنتی به موارد ایمنی چون آدرس سایت و وجود گواهینامه ssl توجه داشته باشند.

زکات فطریه، صدقه ایی است که مسلمانان در انتهای ماه مبارک رمضان به افراد نیازمند و مستحق می دهند.

دیدگاه شما