وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : چهارشنبه 11 تير 1393 ساعت 15:48   |   کد مطلب: 8064
مردم روستای پرویز پرستویی از تشنگی مهاجرت می کنند
اهالی روستای چارلی شیرین سو زادگاه بازیگر سینما پرویز پرستویی از کمبود آب آشامیدنی به تنگ آمده اند و به شدت رنج می برند.

 حسن دینی قدس یکی از اهالی این روستا در گفتگو با خبرنگار نافع در کبودرآهنگ با بیان اینکه مردم این روستا به شدت از کمبود آب رنج می برند، اظهار داشت: دراین روستا هر ۲۴ساعت یک ساعت آب داریم که این میزان، پاسخگوی آشامیدن آنها هم نمی شود.

یکی از خانم های این روستا در گفتگو با خبرنگار ما گفت: کمبود آب آشامیدنی دیگر برای ما قابل تحمل نیست و به دلیل فقر نمی توانیم به جایی مهاجرت کنیم .

وی در حالی که گریه می کرد گفت: چند روز است برای غسل به آب نیاز دارد تا روزه بگیرد ولی دریافت آب در حد رفع تشنگی است.

این خانم روستایی گفت: صدای ما را به مسئول آب شهرستان برسانید و از مسئولین خواست برای یک روز هم شده برای مهمانی به این روستا بیایند و ۲۴ ساعت در آنجا زندگی کنند.

مسیح الله عباسی عضو شورای اسلامی این روستا نیز گفت: چند سال است که مردم این روستا از کمبود آب آشامیدنی رنج می برند و ما از مسئولان می خواهیم به مشکل مردم این روستا رسیدگی کنند.

عباسی به نارضایتی مردم روستای چارلی اشاره کرد و گفت: به دلیل کمبود آب آشامیدنی مردم این روستا، مشکلات زیادی دارند و هزینه های فراوانی بر دوش خانواده ها گذاشته شده است.

وی گفت: جمعیت این روستا بالغ بر ۳۵۰ خانوار بود که در طول دو سال گذشته بیش از ۱۲۰ خانوار مهاجرت کرده اند و این روند ادامه دارد.

عباسی از تزریق دو تانکر آب به منبع آب روستا در طول روز خبر داد و گفت: این مقدار آب در عرض ۲ ساعت تمام می شود و مردم باید برای دریافت آب تا ۲۲ ساعت دیگر صبر کنند.

وی با بیان اینکه زندگی مردم این روستا از روال عادی خارج شده است، گفت: کمبود آب باعث کمرنگ شدن حضور مردم در مسجد و نیز رکود اقتصادی در این روستا شده است.

عباسی با انتقاد از عملکرد آب و فاضلاب روستایی کبودراهنگ گفت: حدود ۵ سال است که این روستا با مشکل کمبود آب آشامیدنی مواجه است ولی تاکنون از سوی این اداره چاره اندیشی جدی صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه دو تانکر آب جوابگوی نیاز مردم روستا نیست، افزود: خانواده ها برای استحمام و نظافت با مشکل جدی مواجه هستند.

مسئول آب و فاضلاب روستایی کبودراهنگ نیز در این مورد به خبرنگار کورنگ گفت: با توجه به اینکه روستای چارلی شیرین سو از نظر منابع آب های زیر زمینی فقیر است برای دستیابی به آب های زیرزمینی در این روستا با مشکل جدی مواجه هستیم.

کمال حسنی دومین مشکل دستیابی به آب شرب در این روستا را برخورد دستگاه های حفاری با گِل مال در این منطقه عنوان کرد و گفت: طی چند سال گذشته در این روستا چهار حلقه چاه حفر کرده ایم که متاسفانه هیچ یک از این چاه ها آب کافی نداشتند.

وی از حفر یک حلقه چاه در شش ماه گذشته خبر داد و گفت: در حال حاضر نیز یک پیمانکار با کارشناسی منطقه ای، نقطه ای را برای حفر چاه تعیین کرده است و حفار مشغول حفر چهارمین چاه آب جهت تامین آب این روستا است.

حسنی اظهار امیدواری کرد با حفر این چاه طی چند روز آینده مشکل آب این روستا برطرف شود.

دیدگاه‌ها

درروستای چارلی(زادگاه استادپرویزپرستویی)پیرمردخیری بنام نجفعلی یوسفی که باجناق اقای پرستویی نیزبحساب می اید یک حلقه چاه با۶اینچ اب را که۱۶سال پیش ۲۰میلیون هزینه کرده و عیال وارنیز ازکارافتاده هست وازبیماری قلبی نیزرنج میبرد وتنهاازوجوداین چاه امرارمعاش میکند راجهت تامین اب شرب مردم واگذارکرده ولی متاسفانه مسولین درانتقال این امرکوتاهی میکنند

دیدگاه شما