وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : دوشنبه 6 مهر 1394 ساعت 12:42   |   کد مطلب: 16489
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی در مراسم بازگشایی سینما فلسطین همدان با اشاره به فاجعه منا اظهار کرد: این فاجعه و اتفاقات عجیب و غریب در عربستان سعودی برآمده از برخورد نامتمدانه حکومت آل سعود است.

به گزارش نافع، حجت‌ا... ایوبی با بیان اینکه تمدن خریدنی نیست که با پول و نفت بتوان آن را به دست آورد، اقدامات آل سعود را محکوم کرد و گفت: تمدن یک فرآیند تاریخی است که برخی ملت‌ها از آن برخوردارند و بعضی دیگر فاقد آن هستند.

رئیس سازمان سینمایی کشور با تأکید بر تمدن غنی ایران اسلامی افزود: کشور ایران از ۱۲ قرن پیش تجربه حکومت شایسته را داشت به طوری که چهره‌ای شاخص از خود به جهان عرضه کرد؛ اما برخی از کشورها مانند عربستان نتوانسته‌اند چهره‌ متمدنانه‌ای را به دنیا نشان دهند.

وی داعش را مولود نامبارک آل سعود و وهابیت دانست و با بیان اینکه تفکر این گروهک  تروریستی، «تفرقه بیانداز و حکومت کن » است، تأکید کرد: این در حالی است که در تمدن والای ایران باستان، گفته شده حاکم تا وقتی می تواند حکمرانی کند که فرح ایزدی با اوست .

ایوبی «فرح ایزدی» را مصداق عدالت و برخورد درست با مردم دانست و افزود:  در سرزمین ما رمز و راز حکومتداری در توجه به عدالت است، اما آل سعود و وهابیت پرچمدار رعب و وحشت هستند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با ابراز خرسندی از برگزاری جشنواره بین المللی فیلم های نوجوانان در همدان تصریح کرد: همدان، شناسنامه تمدنی ما ایرانیان است و به واقع باید آن را نماد فرهنگ اسلامی ـ ایرانی دانست.

معاون وزیر ارشاد با بیان اینکه ما شیعیان پلی از عاطفه، عقل و حکمت را برای زندگی ساخته ایم، تأکید کرد: در همدان نیز باباطاهر عریان نماد «دل» و بوعلی سینا نماد «عقل» است که این موضوع نیز نشان از تمدن بالای ایران اسلامی و شهر تاریخی همدان دارد.

وی در ادامه از اهمیت به سزای جشنواره بین‌المللی فیلم‌های نوجوانان سخن به میان آورد و با تأکید بر اینکه نوجوانان آینده‎سازان فرهنگی ایران هستند، گفت: برگزاری نخستین المپیاد فیلمسازی در این جشنواره را نیز باید به فال نیک گرفت، این رویداد بزرگ سهم این جشنواره است که سال‌های بعد به درختی تنومند و پربار تبدیل خواهد شد.

ایوبی با اشاره به بازگشایی سینمافلسطین همدان گفت: تا زمانی که استانداران، فرهنگ و هنر را در اولویت کاری خود قرار ندهند از ما کاری برنمی آید، و  به طور حتم با نگاه فرهنگی استانداران، از این نوسازی ها و بازسازی ها بسیار اتفاق می افتد.

وی در ادامه از خبرنگاران به عنوان پیام‎ رسانان فرهنگ و هنر یاد کرد و افزود: اهالی رسانه استان همدان احداث سینماهای بیشتر را در استان مطالبه کنند تا چراغ سینما را روشن نگاه دارند.

معاون وزیر ارشاد  با بیان اینکه برای جشنواره ها ارزش بسیاری قائلیم، تأکید کرد: نتیجه برگزاری این رویدادهای فرهنگی، حضور ستاره‌های فرهنگ و هنر در همدان بوده که بسیار برای استان تأثیرگذار خواهد بود.

وی شرط اول برای ماندگاری این جشنواره در همدان را خواست مردم دانست و گفت: امسال این احساس در ما ایجاد شد که علاوه بر مردم، مسئولان نیز خواستار برگزاری این جشنواره در همدان هستند که در نهایت این اتفاق رخ داد.

ایوبی در ادامه با بیان اینکه سالانه حدود ۹۰ فیلم در کشور ساخته می شود که هزینه آن بالغ بر ۱۶۰ تا ۲۰۰ مییلیارد تومان است ، افزود: این فیلم‌ها به عنوان کالاهای فرهنگی در سینماها برای مخاطبان  نمایش داده می‌شود.

وی با بیان اینکه سینماها از نوادر فضاها و اماکن فرهنگی کشور هستند که جمع خانواده ها را در زیر یک سقف برای دیدن شاهکارهای سینما دعوت می کنند، تأکید کرد: مدیران باید ذهن خود را نسبت به برخورد با هنرمندان و سینماگران و اهالی فرهنگ بازسازی کنند.

معاون وزیر ارشاد  با تأکید بر اینکه نیازمند بازسازی مدیریتی برای اداره سالن‎ها هستیم، اظهار کرد: این امر باعث می‎شود مردم خوراک فرهنگی خود را در این اماکن تأمین کنند.

در این مراسم استاندار، فرماندار همدان، رئیس ستاد برگزار جشنواره، مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی، دبیر جشنواره معاون حوزه هنری، مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران،مدیر امور سینمای استان همدان، مدیر سینما فلسطین، هنرمندانی چون کیومرث پوراحمد، حمید جبلی، مجتبی راعی، فریال بهزاد، مجید قاری زاده، وحید نیکخواه آزاد، امیر شهاب رضویان، اصحاب رسانه و ... حضور داشتند.

پایان پیام/م.د

دیدگاه شما