وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : دوشنبه 6 مهر 1394 ساعت 12:34   |   کد مطلب: 16486
دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم‌های نوجوانان همدان گفت: باید المپیاد فیلمسازی را در ردیف سایر المپیادهای آموزش و پرورش قرار دهیم

به گزارش نافع، علیرضا شجاع‌نوری اظهار کرد: در گذشته حدود 25 سال طول می‌کشید تا نسلی تغییر یابد ولی اکنون فاصله نسل‌ها دو ساله و یک ساله شده و بنابراین نمی‌توان برنامه‌های مربوط به رده سنی کودکان و نوجوانان را در یک قاب دید.

وی با بیان اینکه اگر به نوجوانان توجه کنیم آینده آنها تضمین می‌شود، قشر نوجوان را در شرایطی دانست که فانتزی کودکانه‌شان را گذرانده‌اند، افزود: تمام افرادی که دچار بحران‌های روحی می‌شوند در دوران نوجوانی با مشکل شخصیتی و عدم توجه بزرگترها مواجه بوده‌اند.

دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم‌های نوجوانان همدان بیان کرد: اکنون در عرصه سینما باید به نوجوانان بهای زیادی داده شود که در این راستا نخستین المپیاد فیلمسازی نوجوانان در فرمت 3 دقیقه‌ای در سراسر کشور فراهم شد.

وی با بیان اینکه این المپیاد با کمک انجمن سینمای جوانان ایران در تمام استان‌ها فراخوان شد، گفت: برای این بخش از کودکان و نوجوانان 12 تا 19 ساله مستعد و علاقه‌مند دعوت شد و از میان 400 آثار تولید شده سه فیلم از هر استان به جشنواره معرفی شد و برخی استان‌ها یک فیلم و یا دو فیلم ارسال کردند که در مجموع 86 فیلم انتخاب شد.

شجاع نوری با بیان اینکه بعد از داوری این فیلم‌ها، استان برتر این المپیاد معرفی می‌شود، اضافه کرد: این المپیاد شور و شوقی را در ما ایجاد کرده و موجب دلگرمی عوامل جشنواره شده است.

وی با بیان اینکه قصد داریم المپیاد را در ردیف سایر المپیادهای آموزش و پرورش قرار داده و با استقبال سایر استان‌ها این بخش را گسترده تر کنیم، افزود: فیلم‌های المپیاد ضمن اینکه سوژه‌های خوبی را برای فیلمسازان بزرگ مطرح می‌کند، می‌تواند آینده خوبی را برای سینمای ایران رقم بزند.

دبیر جشنواره گفت: ویژگی خاص دیگر این جشنواره در کنار برگزاری جلسات و گفتمان‌هایی با نوجوانان و داوران نوجوان، مسابقه فیلمنامه‌نویسی است که امسال برای نخستین بار برترین اثر مورد حمایت بنیاد سینمایی فارابی قرار می‌گیرد.

پایان پیام/م.د

دیدگاه شما