وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : پنجشنبه 12 شهريور 1394 ساعت 08:37   |   کد مطلب: 16244
رئیس دانشگاه پیام نور استان همدان ازمیزبانی هفتمین المپیاد فرهنگی، ورزشی دختران پیام نور سراسر کشور در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش نافع، صفی ا... صفایی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دانشگاه پیام نور در سال های گذشته المپیاد ورزشی را برگزار کرده بود، اضافه کرد: سال گذشته دانشگاه پیام نور المپیاد بسکتبال و دوسال پیش نیز مسابقات والیبال را با موفقیت برگزار کرده بود.

وی عنوان کرد: با توجه به پتانسیل همدان در برگزاری المپیاد، از بین استان های متقاضی استان همدان برای میزبانی این دوره از مسابقات برگزیده شده بود که امیدواریم این مسابقات به بهترین شکل ممکن برگزار شود.

صفایی خاطرنشان کرد: هزار و 500 دانشجو به همراه 183 داور از 31 استان از 17 شهریورماه، میهمان همدان هستند که می توان از این فرصت برای معرفی هرچه بهتر همدان بهره گرفت.

وی با اشاره به برگزاری المپیاد ورزشی پسران در شهر قم، بیان کرد: در میان انتخاب المپیاد دختران و پسران، ما متقاضی انتخاب دانشجویان دختر بودیم زیرا از این طریق درصدد نشان دادن توانایی بانوان در عرصه ورزش و تاکید بر حقوق اجتماعی آنها در جامعه هستیم.

صفایی ادامه داد: مسابقات ورزشی در 10 رشته والیبال، بسکتبال، تنیس روی میز، بدمینتون، هندبال، شنا، تکواندو، کاراته، فوتسال و دومیدانی برگزار می شود.

مسئول ستاد برگزاری هفتمین المپیاد فرهنگی، ورزشی دختران پیام نورکشور افزود: خوشبختانه هماهنگی های موردنیاز با استانداری، فرماندای، شهرداری، هلال احمر، سازمان ورزش و جوانان، دانشگاه بوعلیف دانشگاه آزاد و غیره صورت گرفته و همه ارگان ها دانشگاه پیام نور را در برگزاری هرچه بهتر المپیاد همراهی خواهند کرد.

صفایی تاکید کرد: امیدواریم که اصحاب رسانه نیز با پوشش خبری مناسب و صحیح، المپیاد را به بهترین نحو یاری خواهند داد.

 وی به برنامه های فرهنگی و تفریحی دانشجویان در مدت اقامت در همدان نیز اشاره و اظهار داشت: بازدید از جاذبه های استان مانند آرامگاه بوعلی، آرامگاه باباطاهر، گنجنامه، غار علیصدر، مراکز علمی و غیره برای میهمانان در نظر گرفته شده است.

صفایی درباره بودجه برگزاری المپیاد نیز گفت: یک ریال از هزینه های المپیاد از بودجه های استان دریافت نشده و همه بودجه برگزاری المپیاد از تهران دریافت شده است.

رئیس ستاد برگزاری المپیاد افزود: در اعطای هدیه به برگزیدگان المپیاد توجه به صنایع دستی استان و قرار دادن یک یادگاری از سفال در دستور کار کمیته فرهنگی قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: خوشبختانه دانشگاه پیام نور علاوه بر عملکرد آموزشی، رویکرد خوبی در مسائل فرهنگی داشته است به طوری که در کنار المپیاد ورزشی دختران، همایش ملی مدیرییت رویدادهای ورزشی را برگزار خواهیم کرد.

رئیس ستاد برگزاری المپیاد افزود: همچنین در 28 و 29 مهرماه همایش کم آبی و راه های برون رفت از آن، را که از مسائل مهم کشور بوده و تاکنون 100 مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده را در دانشگاه کبودرآهنگ برگزار می کنیم.

وی ادامه داد: همایش بین المللی میرسیدعلی همدانی با حضور اندیشمندان ایرانی و خارجی نیز توسط دانشگاه پیام نور در مهرماه برگزار می شود.

صفایی تاکید کرد: درخصوص همایش میرسید علی همدانی، کتاب هایی در خصوص آثارو مقالات رسیده به همایش توسط دانشگاه پیام نور در دست چاپ است.

وی افزود: در بخش کارآفرینی نیز نمایشگاه فن بازار با حضور مخترعان از سراسر کشور برگزار خواهد شد که از تجار و صنعتگران برای بهره گیری از تولیدات مخترعان دعوت به عمل می آید.

رئیس ستاد برگزاری المپیاد بیان کرد: در اردیبهشت ماه نیز همایش ملی شیمی با همکاری انجمن شیمی کشور، در سطح ملی برگزار می شود.

صفایی خاطرنشان کرد: کرسی هم اندیشی دانشجویان سراسر کشور با هدف بیان آزادانه دانشجویان، در دانشگاه پیام نور برگزار خواهد شد.

وی عنوان کرد: افتتاحیه المپیاد 17 شهریور راس ساعت 16 در سالن ورزشی پیام با حضور وزیر ورزش و جوانان و معاونین ایشان برگزار خواهد شد.

پایان پیام/م.ت

دیدگاه شما