وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : شنبه 31 مرداد 1394 ساعت 12:38   |   کد مطلب: 15993
برجام، خرسندی سران آمریکایی را به دنبال داشت/ تأمین امنیت و مصالح کشور مهمترین اصل در پذیرش برجام
مسئله برجام بیش از مردم کشور ما رضایت و خرسندی سران آمریکایی را به دنبال داشته به طوریکه اوباما و جان کری، بارها در سخنان خود، مذاکرات را به نوعی خلع سلاح ایران معرفی کرده اند.

به گزارش نافع، عضو کمیسیون بررسی برجام با بیان این مطلب در گفتگوی اختصاصی با نافع گفت: نکته مهمی که در این کمیسیون، وجود اتحاد و یکدلی بین فراکسیون اصول گرایان و رهروان ولایت است که برروی اصل وحدت تاکید دارند.

ابراهیم کارخانه ای اظهار کرد: وحدت موضوعی مشترک بین همه احزاب و اقشار در جامعه و مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار دارد.

وی اضافه کرد: براساس قانون، الزام به حفظ دستاوردها و حقوق ملی ایران در دوم تیرماه سالجاری به تصویب مجلس رسید و در صدر ماده واحده این قانون، زمانی برجام معتبر است که الزامات مجلس در آن رعایت شده باشد.

کارخانه ای ادامه داد: به طور کلی اعضای این کمیسیون، بررسی مفاد برجام را برعهده دارند و ایراداتی جدی از لحاظ سیاسی، اقتصادی و فنی بر برجام وجود دارد که در کمیسیون مطرح می شود.

منتخب مردم همدان ‌و فامنین در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مخالفین و موافقین برجام، متفق القول مسئله هسته ای را به عنوان حق ملت ایران قبول دارند.

کارخانه ای خاطرنشان کرد: برخی عنوان می کنند برجام به عنوان داده و ستانده کاملا متعادل است ولی منتقدین اعتقاد دارند برجام را ب عنوان نوعی راه ورود و نفوذ غربیان به کشور دانسته اند.

وی ادامه داد: براساس یکی ازمفادبرجام، کارگروهی با عنوان کارگروه خرید تشکیل شده است که اقلام دوگانه ای

کارخانه ای در تمامی دانشگاه ها، تاسیسات، و حتی نقاط کشور خریداری می شود باید توسط شورای امنیت و کارگروه خرید مورد بازبینی قرار گیرد.

وی اضافه کرد: مسئله خرید تنها به اینجا ختم نمی شود و باید آدرس کامل مراکز خرید و اقلام خریداری شده طی 35 روزدر کمیسیونی با حضور نمایندگان 1+5 مورد بازرسی قرار گیرد.

کارخانه ای افزود: این اقدام کارگروه خرید به منظور کنترل همه جانبه اقدامات و فعالیت های کشور به طور غیرمستقیم است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی با تقدیم خون هزاران شهید به این جایگاه رسیده است، بیان کرد: در طول 36 سال پس از انقلاب، کشور در مقابل چنگ انداختن های دشمنان ایستادگی و مقاومت کرده است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما باید مراقب باشیم زیرا هدف دشمن حذف ایران در عرصه بین المللی و زیردست شدن کشور ایران است، لذا ما باید سخنان مقام معظم رهبری را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

کارخانه ای با بیان اینکه بارها مقام معظم رهبری کشور ایران را از گردنه های حساس به راحتی نجات دادند، ادامه داد: مقام معظم رهبری بارها به بستن راه های نفوذ فرهنگی، سیاسی و غیره توسط امریکا هشدار داده بودند که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی اذعان کرد: ما مخالف صنعت هسته ای کشور نیستیم فقط باید در این مسئله امنیت و مصالح کشور مورد توجه قرار گیرد.

کارخانه ای خاطرنشان کرد: دفاع از حقوق هسته ای حق مردم است و ولایتمدارن باید به دقت مفاد مذاکرات را مطالعه کنند و از نقاط ضعف و قوت آن آشنا شوند و به هیچ عنوان خوشحالی از روی بی خردی نداشته باشند.

پایان پیام/م.ت

دیدگاه شما