وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : پنجشنبه 29 مرداد 1394 ساعت 08:55   |   کد مطلب: 15948
مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر گفت: در سفر رئیس جمهور به استان همدان ایجاد نمایشگاه دائمی فرهنگی و هنری ملایر پیگیری می‌شود.

به گزارش نافع، غلامرضا جمالی‌زاده در گفت‌وگو با فارس با اشاره به اینکه ملایر به عنوان شهری فرهنگی دارای هنرمندان زیادی در رشته‌های مختلف است، اظهار کرد: با توجه به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های فرهنگی این شهر، مهمترین مطالبه مردم ملایر اختصاص اعتبارات ویژه برای توسعه فرهنگ و هنر است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 500 هنرمند شناسایی شده در بخش‌های مختلف فرهنگی و هنری فعالیت دارند، گفت: این هنرمندان در بخش‌ هنرهای نمایشی، شعر و ادب، هنرهای تجسمی، موسیقی، خوشنویسی و موسسات فرهنگی فعالیت دارند.

مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر از فعالیت 10 گروه نمایشی، پنج انجمن ادبی شعر و نویسندگان جوان، دو گروه موسیقی، پنج موسسه فرهنگی تک‌منظوره و چندمنظوره، دو آموزشگاه خوشنویسی، چند آموزشگاه نقاشی، انجمن سینمای جوان و کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در ملایر خبر داد و افزود: هنرمندانی که در این حوزه‌ها فعالیت دارند، نیاز به حمایت دارند.

وی با اشاره به درخشش گروه‌های هنری شهرستان ملایر در جشنواره‌های مختلف به موفقیت‌های هنرمندان تئاتر آن در جشنواره‌ها به ویژه جشنواره تئاتر فجر اشاره کرد و گفت: هنرمندان تئاتر ملایر در بخش‌های مختلف این جشنواره صاحب رتبه‌های برتر شدند و در حال حاضر نیز جزو بهترین گروه‌های نمایشی در سطح استان و کشور به شمار می‌روند.

جمالی‌زاده اظهار کرد: یکی از مطالبات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت ویژه از گروه‌های هنری در شهرستان است که امیدواریم در سفر ریاست جمهوری به استان بتوانیم خواسته‌ها و مطالبات هنرمندان ملایر را به هیئت دولت ارائه کنیم.

وی در ادامه ایجاد یک نمایشگاه دائمی فرهنگی و هنری در ملایر را از نیازهای جامعه هنری این شهر دانست و افزود: تأمین اعتبارات لازم برای این طرح یکی از خواسته‌ها از ریاست جمهوری و هیئت دولت به استان است.

مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر یادآور شد: ایجاد این نمایشگاه می‌تواند موجب ارائه آثار هنری هنرمندان در این نمایشگاه شده و زمینه مناسبی برای دمیدن روح هنر در بین علاقه‌مندان به رشته‌های هنری شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه برای درآمدزایی آثار هنری، نیاز به حمایت بخش خصوصی است، گفت: در این راستا نیازمند حمایت‌ بخش دولتی از بخش خصوصی هستیم.

جمالی‌زاده با اشاره به اینکه به دنبال ایجاد مجمع خیرین فرهنگ و هنر در شهرستان ملایر هستیم، گفت: ملایر نخستین شهرستانی است که در کشور اقدام به راه‌اندازی این مجمع کرده است.

وی یکی از معضلات بخش هنر را نبود بانک اطلاعاتی کامل و شناسنامه هنری از هنرمندان حوزه‌های مختلف دانست و گفت: در این زمینه ارشاد ملایر اقدام به توزیع فرم‎های اولیه در بین هنرمندان کرده و با جمع‌آوری اطلاعات هنرمندان ملایر، نسبت به جمع‌آوری بانک اطلاعاتی و شناسنامه‌دار شدن همه هنرمندان اقدام کرده است.

مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر در پایان افزود: اگر هنرمندان شناسایی و در هر بخش تفکیک شوند، بدون شک از مزایا و امتیازات لازم که برای هنرمندان لحاظ می‌شود، بهره‌مند خواهند شد.

انتهای پیام/م

دیدگاه شما