وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : سه شنبه 27 مرداد 1394 ساعت 15:53   |   کد مطلب: 15912
دوره آموزشی روسای زندان های کشور در همدان برگزار شد
دوره آموزشی روسای زندان های کشور با موضوع "آموزش های کاربردی مدیریت زندان" به همت مرکز آموزش و پژوهش منطقه 2همدان برگزار شد.

به گزارش نافع، شرکت کنندگان در این دوره، مباحث کاربرد روانشناسی در زندان، مهارت های اساسی زندگی، مدیریت زندان، آیین نامه اجرایی سازمان و راه های ورود مواد مخدر به زندان  را فراگرفتند.

مراسم اختتامیه این دوره نیز با حضور" خسرو قهرمانی" معاونت توسعه مدیریت و منابع سازمان،"مرضیه فرنیا" مدیر کل دفتر آموزش و پژوهش ،"حسن محمد یاری" مدیر کل زندان های همدان و مسئولان ستادی اداره کل و روسای زندان های کشور در هتل خاتم همدان برگزار شد.

مدیر کل دفتر آموزش و پژوهش در این مراسم گفت: هدف دفتر آموزش و پژوهش از برگزاری دوره آموزشی، کاربردی شدن دوره ها است تا دوره ها اثر بخشی بهتری  و بازدهی مناسبی داشته باشد.

فرنیا افزود: در دوره ها الگوهای متفاوتی را اجرا می کنیم و در نهایت فرآیند این روش ها را با هم مقایسه کرده تا بهترین روش را در بحث دوره آموزشی مدیریت زندان به کار گیریم .

وی با بیان اینکه اولین دوره آموزشی مدیریت زندان در خزر آباد ساری برگزار شد ادامه داد :دوره آموزشی در خزر آباد ساری را به شیوه متفاوت و به صورت اردویی برگزار کردیم .

فرنیا ادامه داد : بعد از نظر سنجی که از زندان های کشور انجام گرفت استان همدان به عنوان اولین استان و سپس اصفهان  آمادگی خود را برای برگزاری دوره آموزشی مدیریت زندان اعلام کردند .

وی خاطر نشان کرد :هدف از برگزاری این دوره ها خارج شدن از حالت کلاسیک است و  در دوره ها بیشتر به بحث و تبادل نظر پرداخته  شود و کلاس ها جنبه کاربردی و عملی داشته باشد.

مدیر کل دفتر آموزش و پژوهش در جمع روسای زندان های کشور با بیان اینکه سایت دفتر آموزش و پژوهش راه اندازی شده و مورد بهره برداری قرار گرفته است اظهار کرد : نظرها و پیشنهادهای خود را در بحث روند برگزاری دوره های آموزشی به دفتر آموزش و پژوهش اعلام کنید چراکه نظرهای شما در ار تقا ء کیفیت آموزش بسیار تاثیر گذار خواهد بود .

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان نیز هدف از برگزاری دوره های آموزشی را ارتقاء سطح خدمت رسانی بیان کرد و گفت: یکی از افتخارات خود من خدمت در کسوت رئیس زندانی بوده است و رئیس زندان با داشتن اختیارات و مسئولیت هایی که به عهده دارد  و این جایگاه و پست یکی از پر ظرفیت ترین مشاغلی است که می تواند با رفتار و کردار خود در حوزه اصلاح و تربیت گام بردارد  .

قهرمانی خطاب به روسای زندان ها اظهار کرد : شما در خط مقدم کارکردن در مجموعه خود هستید و بقاء و ثبات اداره های کل و ستاد سازمان در دستان با کفایت روسای زندان ها می باشد .

وی ادامه داد: شغل رئیس زندانی از مشاغل بسیار سنگین و حساس می باشد و در واقع یک نوع مدیریت بحران است چرا که شما با انسان هایی سر و کار دارید که به خطا رفته اند .

قهرمانی با اشاره به آیه32سوره مائده  "و من احیاها فکانما احیا الناس جمیعا"هر کس یکی را احیا کند، گویا همه مردم را احیا کرده است ادامه داد :اگر هدف این آیه شریفه را قرار دهیم ثمره کار ما منجر به اصلاح یک نفر شود و در وعده خداوند تخلف نیست و وعده خداوند محقق خواهد شد .

انتهای پیام/م.د

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما