وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : يكشنبه 25 مرداد 1394 ساعت 14:10   |   کد مطلب: 15867
معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان همدان از برگزاری همایش ملی تجلیل و تکریم امامزادگان و بقاع متبرکه در امامزاده عبدالله(ع) شهرستان همدان خبرداد.

به گزارش نافع، حجت الاسلام مرتضی عزیزی به فرا رسیدن روز ملی تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه اشاره کرد و از برگزاری همایش بزرگ مردمی در امامزاده عبدالله همدان در روز ۲۹ مرداد ماه خبر داد و اظهار داشت: مسئولان استانی و شهرستانی در این همایش حضور خواهند داشت.

وی با بیان اینکه هدف از برگزاری چنین همایشی آشنایی هم استانی ها با فضای معنوی بقاع متبرکه و برنامه های مختلفی است که در طول سال در امامزاده ها برگزار می شود، عنوان کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه به عنوان متولی اصلی اداره بقاع متبرکه، وظیفه معرفی، تبیین و ارزیابی عملکرد این اماکن مقدس دینی برای عموم اقشار مردم را عهده دار است تا زمینه بهره مندی حداکثری جامعه از این انوار و ستارگان الهی فراهم شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان همدان با اشاره به اینکه مردم در کنار بقاع متبرکه به آرامش در زندگی خود می‌رسند، افزود: امروزه تمام تلاش مجموعه اوقاف، فراهم کردن محیط ناب فرهنگی در بقاع متبرکه است.

حجت الاسلام عزیزی با بیان اینکه روز ملی امامزادگان فرصتی است تا به صورت ویژه به مسائل و مشکلات امامزادگان و بقاع متبرکه پرداخته شود، افزود: پنجم ذیقعده در تقویم به عنوان روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه نامگذاری شده و تکریم امامزادگان ابراز محبت به پیامبر اکرم (ص) است چرا که احترام به فرزندان رسول اکرم (ص)، احترام به پیامبر است.

وی، حرم مطهر امامزادگان را مکان‌هایی مطلوب برای کار فرهنگی و گذراندن وقت جوانان دانست و اظهار داشت: مردم ایران در مواقع اضطرار و نگرانی روی به امامزادگان می‌آورند و این اماکن مقدس را ملجأ و پناهگاه خود می‌دانند.

حجت الاسلام عزیزی با بیان اینکه امامزادگان در پیشگاه خداوند به خاطر محبوبیت، تقوا و معنویت صاحب قرب و منزلت رفیعی بوده و از جایگاه بالایی برخوردار هستند، بیان کرد: تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه ابراز و اظهار عشق و محبتی است که وظیفه الهی و اجابت دعوت قرآن و رسول خداست.

انتهای پیام/م.د

دیدگاه شما