وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : شنبه 24 مرداد 1394 ساعت 00:24   |   کد مطلب: 15812
مدیرکل صنایع دستی، میراث فرهنگی و گردشگری همدان گفت: 80 مستند ساز برجسته کشور برای شناخت ظرفیت های استان به همدان سفر کردند.

به گزارش نافع به ایرنا، ریحان سروش مقدم در نشست تخصصی مستند سازان کشور در هتل باباطاهر همدان افزود: در تفاهم نامه ای که خرداد ماه امسال با مدیران استانی و شبکه مستند بسته شد قرار است مستند سازان با ساخت فیلم های کوتاه و بلند قابلیت های گردشگری همدان را معرفی کنند.
وی اضافه کرد: مستند سازان ابزار و تریبونی هستند که می توانند قابلیت بزرگ کشور را از نظر فرهنگی و تاریخی با تجربه، توان و نگاه تیز بین خود معرفی کنند.
سروش مقدم با بیان اینکه همدان با داشتن سه هزار و 500 سال تمدن و 500 سال پایتختی از نظر قومیتی تنوع بسیار بالای دارد گفت: همدان با داشتن 155 رشته و زیر رشته صنایع دستی پس از اصفهان دومین استان از نظر تنوع رشته است.
وی افزود: رشته های همانند سفال، مبل و منبت، چرم، مصنوعات چرمی، سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی از جمله این رشته ها است که با توجه به این قابلیت های گردشگری همدان هنوز به خوبی معرفی نشده است.
وی اضافه کرد: محور فعالیت ها و توسعه در دولت تدبیر و امید در استان همدان صنعت گردشگری است که در پایان برنامه ششم توسعه نقش صنعت گردشگری و صنایع دستی در اشتغال استان باید از سه و نیم درصد به 25 درصد در سال 99 برسد.
وی تبلیغات و بازار یابی در زمینه گردشگری را از زیر ساخت های تاثیرگذار بر صنعت گردشگری دانست و گفت: مستند سازان باید با توان و تجربه خود این میراث معنوی را به دنیا معرفی کنند.
وی محور گردشگری سلامت را بسیار جذاب، مفید و سود آور عنوان کرد و گفت: این محور می توانند یکی از برنامه مورد توجه برای مستند سازان باشد.
سروش مقدم گفت: به منظور معرفی و شناخت پتانسلهای گردشگری و استفاده بهینه از فرصت به دست آمده مستند سازان در قالب چهار گروه مختلف برای بازدید در سطح استان تقسیم می شوند.
وی افزود: گروه اول بازدید از مسیر روستای تاج آباد، غار علیصدر و بازدید از کارگاه ها سفال لالجین را دارند و گروه دوم نیز مسیر روستاهای هدف گردشگری را بازدید کرده و از روستاهای سیمین ابرو، سد اکباتان، روستای ورکانه ، مجموعه دستکند ارزانفود، تله کابین، دشت میشان و تاریکدره دیدن می کنند.
وی افزود: گروه سوم نیز در مسیر نهاوند بازدید از گنج نامه، تاریکدره، اشتران، سرکان، تویسرکان، نهاوند، حمام حاج آقا تراب، سراب گیان و گاماسیاب را بازدید کرده و گروه چهارم بازدید از نوشیجان، مجموعه دستکند سامن، موزه لطفعلیان ، مجتمع الماس، پارک سیفیه و روستای هدف گردشگری مانیزان را در برنامه دارند.
سروش مقدم گفت: مستند سازان در اولین روز از این سفر از جاذبه های گردشگری ، نمایشگاه توانمندی های صنایع دستی، آرامگاه باباطاهر، گنبد علویان، سایت موزه هگمتانه، مسجد جامع ، مجموعه بازار، میدان امام خمینی ،آرامگاه بوعلی سینا ، موزه دفاع مقدس و گنج نامه دیدن کردند.
استان همدان یک هزار و 800 اثر تاریخی و تفریحی دارد.

انتهای پیام/م

دیدگاه شما