وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : جمعه 23 مرداد 1394 ساعت 11:51   |   کد مطلب: 15802
مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان:
پیوند قلب و پانکراس به زودی در همدان صورت می پذیرد
پیوند قلب و پانکراس به زودی در همدان صورت می پذیرد
مدیرانجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان همدان گفت: با راه اندازی بیمارستان فوق تخصصی فرشچیان، پیوند قلب و پانکراس در آینده نزدیک در همدان صورت می پذیرد.

به گزارش نافع، ابوالفتح میرزایی به خبرنگار ما گفت: اهداکنندگان عضو دو دسته اند؛ یکی افراد زنده که تمایل دارند، یکی از اعضای خود را اهداء کنند که با اعلام رضایت خانواده فرذ انجام می شود.

وی ادامه داد: دومین نوع اهداء، پیوند مرگ مغزی که اصلاحا پیوند ازجسد است؛ نام دارد و شامل افرادی می شود که از قبل اعلام آمادگی کرده و کارت اهدا عضو دارند و و با رضایت خانواده آن ها انجام می شود.

میرزایی تاکید کرد: تاکنون در استان همدان چنین اتفاقی دیده نشده و اگر هم بوده بسیار کم بوده است و بیشتر افرادی که عضو خود را اهداء کرده اند؛ کارت نداشته اند.

وی اظهار کرد: دسته دوم هم افرادی هستند که دچار مرگ مغزی شده اند و با گرفتن رضایت از خانواده فرد انجام می شود.

میرزایی اظهار کرد: در مرگ مغزی، خون رسانی به مغز متوقف شده، اكسیژن رسانی به آن انجام نمی گیرد؛ مغز تمام کارکرد خود را از دست داده و دچار تخریب غیر قابل برگشت می شود و گرچه پس از مرگ مغزی، اعضای دیگر چون قلب، کبد و کلیه ها هنوز دارای عملکرد هستند، به تدریج در چند روز آینده از کار خواهند افتاد.

وی گفت: بیمار مرگ مغزی، صحبت نمی کند، نمی بیند، به هیچ یک از تحریکات خارجی پاسخی نمی دهد و بدون استفاده از دستگاه تنفس مصنوعی قادر به تنفس نخواهد بود.

 

http://nafee.ir/sites/default/files/ehdaeozv94.pngمدیرانجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان همدان گفت: روشی اخیرا مطرح شده که "طرح سرد" نام دارد و با هدف جلوگیری از هدر رفتن اعضای بدنی که موافقت شده برای برداشتنش صورت می پذیرد.

میرزایی با بیان اینکه ما درهمدان فقط قادر به پیوند" کلیه "هستیم، افزود: با راه اندازی بیمارستان فوق تخصصی فرشچیان، دانشگاه علوم پزشکی همدان در صدد است که در آینده نزدیک، پیوند قلب و پانکراس را انجام دهد.

وی اعلام کرد: علاقه مندان به کمک های انسان دوستانه می توانند کمک های خود به این انجمن را به شماره حساب 0205350835004 بانک صادرات یا 0203759190008 بانک ملی یا 1515 بانک رسالت واریز کنند.

میرزایی اضافه کرد: همچنین شماره کارت 6037991899509180 نیز یکی دیگر از راه های کمک به انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی در همدان است.

رضا حاصلی منظور

http://nafee.ir/sites/default/files/peyvandeaza94-3.jpg

انتهای پیام/م.ت

دیدگاه شما