وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : چهارشنبه 31 تير 1394 ساعت 10:42   |   کد مطلب: 15345
پیام مرجع معظم تقلید حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی به جبهه جهادی منتظران خورشید
به فکر تجدید حیات اسلام باشید
به فکر تجدید حیات اسلام باشید
مُترَفین ( افراد عیاش و اشرافی و خودکامه) و مستکبرین ( طاغوت های سیاسی ) ظالمین و خائنین و متکاثرین (طاغوت های اقتصادی ) هیچ جایی در مدینه فاضله اسلامی ندارند.

به گزارش نافع، به نقل از دانا در پی برگزاری اردوی خدمت رسانی و سازندگی جبهه جهادی منتظران خورشید به روستاهای ایلیخ بولاغی- نعمت آباد- عباس آباد و انجیرلی از بخش مرکزی استان قم که با فعالیت 140 نفر از جامعه پزشکی- جامعه قرآنی- اساتید- دانشجویان- ورزشکاران و هنرمندان جهادگر در عرصه های پزشکی- آموزشی- فرهنگی- هنری- عمرانی و ورزشی برگزار می گردد، مرجع معظم تقلید حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی پیامی را صادر نمودند.

پیام معظم له که امروز 4 شنبه 31 تیرماه همزمان با عزیمت جهادگران که از میدان امام حسین علیه السلام تهران صورت پذیرفت؛ قرائت گردید به شرح زیر است.

بسم الله الرحمن الرحیم

با سلام و تحیت به آن جبهه محترم که به عنوان اردوهای جهادی مشغول خدمت گزاری می باشند.

با مطالعه منابع معارف اسلامی یعنی قرآن مجید و احادیث اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) این موضوع روشن می شود که هدف اسلام ساختن یک امت ممتاز و مقتدر و شرافتمند است. به عبارت دیگر ساختن « مدینه فاضله اسلام» یا بگوییم
« مدینه سعادت » است.

برای این منظور آیه ای از قرآن حکیم، امت اسلامی را با عبارت « کنتم خیر امه اخرجت للناس تامرون بالمعروف و تنهون عن المنکر و تومنون بالله»

شما جامعه مسلمان به دلیل این که امر به معروف و نهی ازمنکر می کنید و به خداوند ایمان دارید بهترین امت های جهان هستند، معرفی می نماید.

و نیز آیه ای با عبارت : « و کذلک جعلناکم امه وسطا لتکونوا شهداء علی الناس »

ما شما امت اسلامی را معتدل و به دور از افراط و تفریط قرار دادیم تا اسوه و الگو برای جهانیان باشید ، بیان می کند. و در این رابطه آیات قرآنی و احادیث اسلامی این خصایص و امتیازات را برای جامعه اسلامی - « یا مدینه سعادت » به این ترتیب شرح
می دهد:

جامعه ای که همه افراد آن مرد و زن و پیر و جوان با سواد هستند و در میان آن ها دانشمندانی که به اوج علم و دانش رسیده و علمایی که قله های علم و کمال را فتح کرده اند فراوان است.

جامعه ای که جهادگرانش در صفوف محکمی مانند پایه های پولادین برای جهاد در راه خدا صف کشیده اند و از جهت تجهیزات رزمی و آخرین اطلاعات علمی و فنی و قدرت دفاعی در حدی هستند که در دل دشمنان اسلام رعب و هراس ایجاد کرده اند و در هر مرحله از مراحل پیشرفت خود، گام جدیدی در راه تحکیم اسلام و ارزش های اسلامی برداشته اند. به علاوه با این اوصاف نیز شناخته می شوند:

«التائبون العابدون الحامدون السائحون الراکعون الساجدون الامرون بالمعروف والناهون عن المنکر و الحافظون لحدود الله بشر المومنین »

سپاهی و بسیجی و ارتش جهادگری که توبه کنندگان و عبادت کنندگان و خدا را حمد گویان و به سوی میدان های نبرد حرکت کنندگان ، انجام دهندگان رکوع و سجود و امر کنندگان به معروف و نهی کنندگان از منکر و محافظین حدود الهی هستند.

که بشارت باد به چنین مجاهدان از جانب خداوند بزرگ. ملتی که همه مردان و زنان به حکم انمّا المومنون اخوه برادران و خواهران هم هستند ور محیط صفا و صمیمیت زندگی می کنند واز حیات طیبه برخوردار هستند.

امتی که همه یک دل و یک جهت در سایه وحدت و اتحاد مانند اعضای یک تن هماهنگ و با یکدیگر مهربان و در برابر کافران مقاوم شدیدند. یعنی اشداء علی الکفار و رحماء بینهم می باشند.

جامعه ای استکبار ستیز و سلطه ناپذیر که ولن یجعل الله للکافرین علی المومنین سبیلا را نصب العین خود قرار داده اند و عزت و عظمت خود را با مفاد آیه « ولله العزه ولرسوله و للمومنین» به جهانیان ارائه می کنند.

جامعه ای که این امتیاز مخصوص و بزرگ را دارد که زمامدار و سرپرستش حضرت پیغمبر خدا (ص) و حضرات ائمه معصومین
( علیهم السلام ) و یا جانشین امام معصوم است.

جامعه ای که از لحاظ عقل و فرهنگ در سطحی هستند که همه حرف ها را می شنوند ولی قدرت انتخاب بهترین حرف ها را دارند فیتّبعون احسنه هستند. ملتی مستقل و سربلند که هرگز گرایش به کفار و سلطه پذیری در آن نه از جهت فرهنگی و نه از جهت سیاسی و اجتماعی دیده نمی شود.

جامعه ای که در آن نه فقر مالی وجود دارد و نه فقر فرهنگی ، ملتی که بنیان خانواده های آن بر اساس تقوا پی ریزی شده و حضور اجتماعی زنان و مردان تنها به منظور کمک به یکدیگر است و با مساعدت یکدیگر جامعه ای مترقی و متکامل می سازند.

امتی که اقتصاد آن براساس خود کفایی و تامین رفاه برای همه افراد پی ریزی شده است.

جامعه ای که به نور صداقت و امانت و قانونمندی و قضاوت به حق و عدالت روشن است و در آن نشانه ای از تیرگی هایی که رشوه و ربا و احتکار و تخلف به وجود می آورد اصلا به چشم نمی خورد .

ملتی که امنیت فکری و مالی و حیثیتی در آن کاملاً برقرار است.

ملتی که فرمان : « خذوا حذرکم» را به کار بسته و آمادگی فکری و روحی و رزمی و اقتصادی در برابر دشمن را سرلوحه خود قرار داده اند.

جامعه ای که همه افراد آن به یکدیگر با نظر احترام می نگرند و حقوق یکدیگر را مراعات می کنند و هرگز به غیبت و اهانت و اذیت یکدیگر نمی پردازند.

این ها که ذکر شد امتیازات مثبت این مدینه فاضله است و اما امتیازات منفی آن به این شرح است که این گروه هایی که ذکر
می شوند در آن، جا ندارند :

1. مُترَفین ( افراد عیاش و اشرافی و خودکامه)

2. مستکبرین ( طاغوت های سیاسی )

3. ظالمین

4. خائنین

5. متکاثرین (طاغوت های اقتصادی )

دین اسلام با ساختن چنین تمدنی و با ایجاد چنین مدینه فاضله ای در روزی که جهل و ظلم و انحطاط سراسر جهان را فرا گرفته بود طلوع کرد و با نور وجود خود جهانیان را از ظلمات و تیرگی ها نجات داد.

شما برای شاهد این گفتار به عرصه تمام علوم مفید اگر مراجعه کنید خواهید دید که اصطلاحات این علوم همه عربی بوده است و این مطلب نیز معلوم است که زبان عربی زبان اسلام و قرآن است و همه می دانند که اروپا و امریکا جنبه های مثبت تمدن خود را از اسلام گرفته و مدیون اسلام هستند.

متاسفانه بعدها در نتیجه حکومت های نالایقی که در کشور های اسلامی زمام امور مسلمانان را به دست گرفته و عملکرد آن ها استبداد و استعمار را به دنبال کشید، انحطاط و عقب ماندگی به وجود آمد.

و اکنون که الحمدلله تعالی انقلاب شکوهمند اسلامی که با دست توانای امام خمینی (ره) به وجود آمده و تحولی در سطح جهان به وجود آورده است؛ لازم است با بیداری و سعی و همت ، مردم متعهد ایران مخصوصاً جوانان عزیز، دانش پژوهان و مجاهدان اسلام به فکر تجدید حیات اسلامی با همان وسعت و عظمتی که داشته است بیفتند و زمینه را برای ظهور حضرت مهدی صاحب الزمان ارواحنا لتراب مقدمه الفداء آماده کنند.

در پایان از همه عزیزانی که در این کار مجاهدانه تلاش می کنند و به عنوان اردوهای جهادی مشغول خدمت به مردم مخصوصاً مناطق محروم هستند تشکر می کنم که بهترین و بالاترین اجر و ثواب را نثار خود نموده اند و موفقیت روز افزون همگان را از درگاه خداوند متعال مساُلت می نمایم .

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما

آخرین عناوین سایت