وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : چهارشنبه 31 تير 1394 ساعت 07:52   |   کد مطلب: 15336
معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر گفت: امسال با توجه به در پیش رو بودن انتخابات، دهیاران بنا بر قانون باید بی طرفی و استقلال خود را حفظ کنند و بستر را برای حضور حداکثری مردم مهیا کنند.

به گزارش نافع، مصطفی آزادبخت روز سه شنبه در گردهمایی دهیاران شهرستان ملایر افزود: دهیاران باید با وحدت و تعامل بستر را برگزاری انتخاباتی سالم در سطح روستاها فراهم کنند و در این عرصه مهم خود را ارزان نفروشند.

وی با تاکید بر اینکه دهیاران حق استفاده از امکانات دولتی به نفع هیچ کاندیدایی و برای تبلیغات انتخاباتی را ندارند، اظهار کرد: زمانی دهیاران می توانند به مردم خدمت کنند که از سیم خاردارهای باند بازی، گروه گرایی، منیت و قوم گرایی بگذرند.

وی ادامه داد: باند بازی و گروه گرایی برای ما سم است و باید به روزی برسیم که دهیاران در روستاها به عنوان امین ترین، مطمئن ترین، کارشناس ترین و مورد وثوق ترین افراد باشند و خدایی عمل کنند.

آزادبخت خطاب به دهیاران تاکید کرد: باید ثابت کنید که در دولت تدبیر و امید دکتر روحانی کار می کنید و از همه انتظار مدیریت و برنامه ریزی، کار کارشناسی، عقلانیت، گذشت، اخلاق، منطق و تواضع داریم.

وی خاطرنشان کرد: همانطور که دولت تدبیر و امید با دستان خالی، با بکارگیری عقلانیت و منطق، استفاده از رهنمودهای رهبری و انتخاب افراد متخصص کشور را اداره کرد، انتظار ما از دهیاران نیز شناخت سیاست دولت دکتر روحانی برای انجام امور است.

فرماندار ویژه ملایر با اشاره به موفقیت تیم مذاکره کننده هسته ای ایران با 5+1 گفت: دولت تدبیر و امید با اخلاق و منطق و انتخاب افراد متخصص در تیم مذاکره کننده هسته ای ایران، دنیا را در بحث هسته ای تسلیم خود کرد.

آزادبخت ادامه داد: این در حالیست که ما در گذشته مسیری را انتخاب کرده بودیم که یا باید به جنگ با دنیا می رفتیم و یا مانند کره شمالی در انزوا به سر می بردیم، اما چقدر زیبا تیم مذاکره کننده هسته ای ایران با پشتیبانی مقام معظم رهبری و پایبندی به اصول کار را پیش برد و در این ماراتن هسته ای پیروز شد.

وی افزود: در این راستا، دهیاران به عنوان زیر مجموعه دولت، باید برای نشان دادن لیاقت ها و شایستگی ها خود، سیاست دولت را برای انجام کارها بشناسند و به عنوان فردی مورد وثوق مردم روستا باشند.

آزادبخت همچنین خواستار همکاری و تعامل بیشتر دهیاران با بخشداران و شوراهای اسلامی روستاها برای آبادانی بیشتر روستاها شد و بیان کرد: در حال حاضر با همکاری خوب دهیاران، بخشداران، بنیاد مسکن و دفتر امور روستایی استانداری همدان پروژه های بسیار خوبی در روستاهای ملایر اجرا شده و فصل کاری خوبی را پشت سر گذاشته اند.

وی بر لزوم توسعه بیمه روستایی در این شهرستان تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه در روستاها از امکان بیمه کمتر استفاده می شود، نیاز است صندوق حمایت از بیمه روستایی به عنوان متولی، مشکلات و نیازمندی ها را بیان کند تا این بیمه در شهرستان توسعه پیدا کند.

در این گردهمایی دریافت حقوق ماهیانه، اولویت استخدام دهیاران با تجربه و دارای تحصیلات در شهرداری ها و فرمانداریها، واریز اعتبارات در موعد مقرر، حضور نمایندگی از دهیاری ها در کمیته برنامه ریزی شهرستان، اختصاص مزایایی چون وام مسکن، اضافه کاری، حق ماموریت و حق مشاغل سخت به عنوان مهمترین مشکلات و درخواست ها از سوی نماینده دهیاران مطرح شد.

همچنین از خدمات و زحمات 20 دهیار نمونه شهرستان ملایر نیز با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد.

شهرستان ملایر دارای بیش از 98 دهیاری است و با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.
منبع:ایرنا
انتهای پیام/ح

دیدگاه شما