وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : شنبه 13 تير 1394 ساعت 09:48   |   کد مطلب: 15100
سرمایه گذاری بخش خصوص بهتر از بخش دولتی به نتیجه می رسید
استاندار همدان گفت: بخش خصوصی در هر جا سرمایه‌گذاری کند برخلاف بخش دولتی به نتیجه خواهد رسید، خاطرنشان کرد: بهره‌برداری از پتروشیمی هگمتانه، 13 سال است به طول انجامیده چراکه بخش خصوصی و دولتی در آن مشارکت دارند.

به گزارش نافع، محمدناصر نیکبخت شامگاه جمعه در مراسم آغاز عملیات اجرایی فولاد دژپل آرین، اظهار کرد: دژپل آرین قرار بود ابتدا در استانی دیگر اجرا شود و حتی تا مرحله مسدودی برای تسهیلات از صندوق توسعه ملی پیش رفته‌بود.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاران متوجه شدند همدان استان مناسب‌تری برای سرمایه‌گذاری است، افزود: فولاد ویان، مدرن‌ترین فولاد کشور در همدان است که اجرای آن باعث جذب سرمایه‌گذاران جدید در این حوزه شده است.

استاندار همدان با تأکید بر اینکه طرحی مانند فولاد ویان از فولاد دژپل آرین انتظار داریم، تصریح کرد: راهی جز توجه به اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام معظم رهبری نداریم.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور بر واگذاری پروژه‌های نیمه‌تمام عمرانی تأکید دارد، ادامه داد: در هر شرایطی، چه در صورت وجود تحریم‌های اقتصادی علیه کشور و چه در صورت حذف آن‌ها، باید توانمندی خودمان را در توسعه اقتصادی در نظر داشته باشیم.

نیکبخت با تأکید بر اینکه در مذاکرات هسته‌ای عزتمندانه پیروز خواهیم شد، خاطرنشان کرد: با این وجود باید تولید در کنار اقتصاد مقاومتی را در دستور کار قرار دهیم که با توسل به بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران محقق خواهد شد.

وی با بیان اینکه توسعه و اشتغال از دستاوردهای فعالیت بخش خصوصی است، گفت: سرمایه‌گذاران برای تولید و ایجاد اشتغال باید ورود پیدا کنند و سرمایه خود را به کار بیندازد.

استاندار همدان با تأکید بر اینکه سرمایه‌گذار، فردی فداکار است، اظهار کرد: ایجاد اشتغال، کار دولت نیست و تنها باید تسهیلات در نظر بگیرد، چراکه دولت نمی‌تواند اشتغال ایجاد کند چه در زمانی که درآمد آن 750 میلیارد دلار بوده و چه امروز که وضعیت خزانه به خوبی روشن است.

 وی با اشاره به اینکه بخش خصوصی زمانی سرمایه‌گذاری می‌کند که از وی استقبال و حمایت شده و احساس امنیت کند، افزود: قول دولت مبنی بر حل مشکل اشتغال و کاهش تورم، جز با ورود و همت بخش خصوصی میسر نیست.

نیکبخت با بیان اینکه سال گذشته در استان همدان ماهانه بین 800 تا 1000 نفر شغل جدید براساس اعلام سازمان تامین اجتماعی ایجاد شد، تصریح کرد: در سال جاری نیز این روند ادامه دارد که نتیجه تلاش و فعالیت بخش خصوصی در امور تولیدی، صنعتی، کشاورزی و خدمات است.

وی با تأکید بر اینکه در دهه فجر سال گذشته چهار هزار میلیارد تومان کلنگ‌زنی توسط بخش خصوصی در استان صورت گرفته است، ادامه داد: از این میزان سه هزار و 200 میلیارد تومان در بخش صنعت و مابقی در بخش کشاورزی بود.

استاندار همدان با بیان اینکه بخش خصوصی در هر جا سرمایه‌گذاری کند برخلاف بخش دولتی به نتیجه خواهد رسید، خاطرنشان کرد: بهره‌برداری از پتروشیمی هگمتانه، 13 سال است به طول انجامیده چراکه بخش خصوصی و دولتی در آن مشارکت دارند.

وی با تأکید بر اینکه فولاد ویان امروز حدود 700 نفر شغل ایجاد کرده که در نتیجه همت بخش خصوصی است، گفت: فولاد دژپل آرین باید در زمان مقرر خود به بهره‌برداری برسد.

نیکبخت تأکید کرد: امید است زمانی فرا برسد که جوان بیکار در ایران اسلامی و استان همدان وجود نداشته باشد.

منبع:فارس

انتهای پیام /ح

دیدگاه شما