وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : چهارشنبه 3 تير 1394 ساعت 14:32   |   کد مطلب: 14963
هشدار به مسئولان؛ پیچ هایی گردنه خیرآباد هنوز هم جان می گیرد/6تصادف در 10 روز اخیر و دو نفر فوتی
پیچ هایی گردنه خیرآباد و سه راهی فرسفج از نقاط حادثه خیز محورهای شهرستان تویسرکان هستند که هنوز هم در سایه بی توجهی مسئولان هم گاه گاهی جان می گیرند.

به گزارش نافع، توسعه راه ها از جمله مسائل زیرساختگی هر شهری است که پیشرفت و آبادانی آن را رقم میزند، مسئله ای اساسی  که محمدمهدی مفتح نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی از همان روزهای اول دوره نماینده خود در تویسرکان بر توسعه و اصلاح جاده ها تأکید داشته و دارد.

شرایانی شدن راه های تویسرکانی راهی برای توسعه راهی تویسرکان

اسفند ماه سال 92 بود که به همت پیگیری های مفتح 56 کیلومتر از راه های تویسرکان به راه های شریانی استان اضافه شد تا با این عنوان بتواند اعتبارات لازم ملی برای توسعه راهی و اصلاح نقاط محورهای ورودی و خروجی تویسرکان را از مسئولان امر مطالبه کند، کارشناسان می گویند اگر زودتر از این ها راه های تویسرکان جز راه های شرایانی قرار می گرفت به تبع آن اصلاح نقاط حادثه خیز و عریض کردن جاده ها سریعتر انجام می گرفت اما هنوز هم دیر نشده است و ماهی را هر وقت از آب بگیری تازه است.

به گفته شهروندان تویسرکانی جاده های تویسرکان متعلق به 50 سال گذشته اند و از آن زمان پیشرفت خاصی نداشته اند، جاده ها را آن زمان تنها برای عبور و مرور یک یا دو دستگاه خودرو احداث کرده بودند، اما امروز با این همه حجم ترافیکی و خودروهای عبوری دیگر جوابگو نیست.

6 تصادف در 10 روز آخر خرداد ماه و  دو نفر فوتی

«رحمت الله الوندی» رئیس جمعیت هلال احمر تویسرکان در گفت و گو با خبرنگار رودآور گفت: با توجه به حجم تصادفات در حوالی سه راهی فرسفج، می طلب که این منطقه یک پایگاه امداد ونجات داشته باشد.

وی اظهار کرد: بهترین مکان برای ایجاد پایگاه امداد و جاده ای در همان سه راهی فرسفج است چرا که به کمربندی تویسرکان به سیدشهاب، محور  فرسفج به سمت جاده فیرروزان نهاوند و هم به جاده تویسرکان کنگاور دسترسی دارد.

رئیس جمعیت هلال احمر تویسرکان با بیان اینکه این محور از نقاط حادثه خیز تویسرکان است که طبق آمار تنها در 20 روز تعطیلات عید امسال 6 تصادف و واژگونی خودرو داشتیم، افزود: متأسفانه تاکنون اقدام در خور توجهی برای احداث این پایگاه امداد و نجات جاده ای صورت نگرفته است.

الوندی به تصادف 31 خرداد ماه امسال نیز اشاره کرد و گفت: متأسفانه بر اثر آن تصادف که در حوالی شهر فرسفج ز برخورد یک دستگاه وانت و یک دستگاه کامیونت رخرخ داد، یک فوتی و دو مصدوم  به جای ماند و باید گفت از محل پایگاه امداد جاده خیرآباد تا محل تصادف در حدود 40 دقیقه زمان می برد و اگر پایگاه امداد و نجات جاده ای فرسفج احداث شده بود شاید آن حادثه منجر به فوت نمی شد.

وی با بیان اینکه در آن تصادف از دستگاه هیدرولیک برای خارج کردن مصدومان استفاده کردیم، اظهار کرد: در همان روز نیز واژگونی پرایدی در گردنه خیرآّباد رخ داد که  دو نفر مصدوم شدند.

رئیس جمعیت هلال احمر تویسرکان یادآور شد: در تاریخ 30 خرداد ماه امسال هم تصادفی دیگر همراه با واژگونی خودرو روبرو بودیم که  در این تصادف نیز سه نفر مصدوم شدند.

الوندی از تصادف شدید یک دستگاه پرشیا و یک دستگاه کامیون در حوالی روستای حسین آباد شاملو به سمت شهر جوکار در 22 خرداد ماه امسال نیز  خبر داد و افزود: متأسفانه در این تصادف آقای ترکاشوند، پدر شهیدان ترکاشوند فوت کرد و همچنین دو نفر نیز به شدت مصدوم شدند.

وی تصریح کرد: در همان روز نیز خودوریی دیگر در محور خیرآباد واژگون و یک نفر مصدوم شد.

رئیس جمعیت هلال احمر تویسرکان از تلاش های دکتر مفتح در راستای شریانی کردن راه های تویسرکان قدردانی و ابراز کرد: با شرایانی محسوب شدن جاده ها، دو بانده کردن مسیر در دستور کار قرار دارد و امید آنکه زودتر به بهره برداری برسند.

در صورت تأمین اعتبار دو بانده کردن محورهای تویسرکان تا پایان سال به بهره برداری می رسد

به گفته «ابراهیمی نانکلی» رئیس اداره راه و شهرسازی تویسرکان نیز در صورت تأمین اعتبار چهارخطه مسیر تویسرکان ـ کنگاور تا سه راه کنگاور  تا پایان سال به بهره برداری می رسد و دو بانده کردن محور جوکار ـ تویسرکان نیز به قوت خود در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه پیچ گردنه خیرآباد و نیز جاده کنگاور، نقاط حادثه خیز تویسرکان هستند، ابراز امیدواری کرد: با دو بانده شدن این دو محور مشکلات زیرساختی جاده های تویسرکان حل شود.

به گزارش رودآور، حادثه خیز بودن نقاط مذکور، بی تجربگی و ناآشنایی برخی رانندگان با جاده های تویسرکان و بی احتیاطی رانندگان در توجه به نحوه صحیح رانندگی از عوامل بروز تصادفات در جاده های تویسرکان هست که می طلب مسئولان امر در راستای رفع نقاط حادثه خیز و نیز اطلاع رسانی و آگاهی بخشی جامعه در راستای رانندگی کردن صحیح، گام های مؤثرتری بردارند تا اینگونه شاهد حوادث دلخراشی نباشیم.

منبع:رودآور

انتهای پیام/پ

دیدگاه شما