وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : سه شنبه 19 خرداد 1394 ساعت 15:02   |   کد مطلب: 14752
در مراسمی که با حضور مسئولان استانی و شهرستان، غلامرضا جمالی زاده بعنوان رئیس جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر معرفی شد.

به گزارش نافع، فروتن معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: مدیریت فرهنگ و هنر پاسخگویی به مطالباتی است که هم هنرمندان دارند و هم کل اقشار جامعه.

وی افزود: زبان فرهنگ زبان لطافت و زبان تعامل است که باید با سنجش نیازها و اولویت ها، حوزه فرهنگ و هنر را ترسیم و برای آن برنامه ریزی داشته باشد.

فروتن شهرستان ملایر را یکی از نقاط دارای پتانسیل و توان های فراوان عنوان کرد و گفت: مدیریت جدید با تعامل با اصحاب فرهنگ و هنر باید این پتانسیل ها را شناخته و با توجه به سلایق گوناگون برای رشد و توسعه آن برنامه ارائه کند.

وی افزود: راهبردها، سلایق و مطالبات در ملایر زیاد است و فعل و انفعالات اصحاب فرهنگ و هنر در اینجا بیشتر از سایر شهرهای استان است.

معاون اداره کل با تقدیر و تجلیل از زحمات 9 ماهه رضا براتی زاده  بعنوان سرپرست این اداره گفت: تغییر و تحول در مدیریت این اداره به منظور استفاده از اندیشه های جدید و تحول و پیشرفت در جریان فرهنگی صورت گرفته است.

وی در ادامه غلامرضا جمالی زاده را بعنوان رئیس جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر معرفی نموده و گفت: وی از چهره های فرهنگی و فعالان مطبوعاتی شهرستان ملایر است و باتوجه به دغدغه هایی که در زمینه های فرهنگی هنری دارد امید است بتواند با زبان تعامل و لطافت نیازسنجی ها را انجام داده و امور را به پیش ببرد.

درادامه رضا براتی زاده سرپرست سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر گزارشی از عملکرد 9 ماه فعالیت خود ارائه کرد.

رییس جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر نیز گفت: بنده سعی دارم با استعانت از درگاه خداوند و همکاری شایسته همکاران گرامی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر را پرتوان، با انرژی و با برنامه مدیریت کنم و در این مسیر، حضور پر رنگ و فعال اصحاب فرهنگ و هنر از مهمترین شاخص های مورد توجه من می باشد.

غلامرضا جمالی زاده با اشاره به نامگذاری سال جاری به عنوان "دولت وملت، همدلی و همزبانی"  خاطرنشان کرد: همدلی و همزبانی در حوزه های فرهنگی و هنری از اهمیت ویژه ای برخوردار است و لازم است تا هنرمندان و فرهیختگان به همراه متولیان فرهنگی با یک رویکرد سیستمی و فرایندی، به موضوعِ مهمِ تولیدات فرهنگی بپردازند؛ بنابراین همدلی و همزبانی بین مؤلفه های مؤثر در امور فرهنگی برای رسیدن به هدف مشترک لازم و ضروری است.

وی افزود: در این راستا، هم اصحاب فرهنگ و هنر و هم مسئولین فرهنگی موظفند تا به تعمیق روحیه همدلی و همزبانی بپردازند و برای این کار لازم است تا با نشست ها و جلسات مستمر به بررسیِ راهکارهای مشترک برای رسیدن به اهداف والای فرهنگی بپردازیم.

مدیر جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر ایجاد تحرک و فعالیت وافر و مؤثر در اداره ارشاد، برقراری ارتباط مستمر با مسئولین و شخصیتها، نهادهای مؤثر در امور فرهنگی، هنری، ادبی وتبلیغی و توجه جدی به خواسته ها و دغدغه های هنرمندان و اهالی قلم، فرهنگ و اندیشه را از جمله مهمترین محورهای برنامه های خود در ارشاد عنوان کرد و افزود: برنامه ریزی و تلاش در راستای ایجاد انگیزه و حساسیت در هنرمندان و اهالی فرهنگ به منظور تولید برنامه های فاخر فرهنگی، هنری، ادبی، مطبوعاتی و تبلیغی در ابعاد و رویکردهای مختلف مورد نظر نظام، حضور فعال و کارشناسی تر در شورای فرهنگ عمومی، تلاش برای جذب و افزایش سقف اعتبارات فرهنگی و هنری شهرستان، توجه به اولویت سالم ‌سازی و زیباسازی فضاهای موجود، تلاش اصولی و علمی برای اقتصادی کردن حوزه فرهنگ و هنر با استفاده از دیدگاه های تجربه شده کارشناسان و ایجاد بانک اطلاعاتی فعالان فرهنگی و هنری ملایر از دیگر محورهای اساسی برنامه های آتی این اداره خواهد بود.

جمالی زاده در پایان با اشاره به لزوم  گسترش فعالیتهای فرهنگی و هنری به کل شهرستان و توجه خاص به بخش ها و روستاها در جهت شناسایی و پرورش استعداهای فرهنگی و هنری روستائیان گفت: با توجه به سبقه وقف و امور خیر در شهرستان فرهنگی ملایر، برای جذب واقفین فرهنگی و هنری و تأسیس مجمع خیرین فرهنگ و هنر ملایر تلاش خواهیم کرد.

غلامرضا جمالی زاده، دبیر زبان انگلیسی ملایر با 22 سال خدمت در اداره آموزش و پرورش سابقه مدیریت دبیرستان و 8 سال معاونت اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان همدان را دارد و قریب 21 سال در عرصه های مطبوعاتی و هنری ملایر نیز فعالیت داشته است.

نگارش ده ها مقاله علمی، ادبی، فرهنگی و اجتماعی در مطبوعات، تدریس در دوره های ضمن خدمت فرهنگیان و عضویت در مراکز و مجامع مختلف علمی، فرهنگی و هنری از جمله سوابق علمی وی می باشد.

انتهای پیام/ح

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما