وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : يكشنبه 17 خرداد 1394 ساعت 14:05   |   کد مطلب: 14717
	کردآباد؛ روستایی که بیکار ندارد
در حالی که مشکل اشتغال، مهمترین معضل اصلی جوانان شهرستان کبودراهنگ است اینکه روستایی پیدا شود که در آن نه تنها جوان بیکاری نباشد بلکه جوانان بیکار سایر روستاها برای کار به آنجا مهاجرت کنند، جای تأمل دارد.

به گزارش نافع، به نقل از کورنگ، در حالی که مشکل اشتغال، مهمترین معضل اصلی جوانان شهرستان کبودراهنگ است اینکه روستایی پیدا شود که در آن نه تنها جوان بیکاری نباشد بلکه جوانان بیکار سایر روستاها برای کار به آنجا مهاجرت کنند، جای تأمل دارد.

 روستای کردآباد کبودرهنگ با بیش از 2 هزار و 500 نفر جمعیت پر از کارگاه‌های تولید پوشاک است که در منازل روستایی قرار گرفته‌اند و چرخ اقتصاد اکثر خانواده‌ها را می‌چرخانند.

جوانان این روستا با داشتن حداقل امکانات با پشتکار توانستند از فرصت‌ها و ظرفیت های موجود استفاده کنند، و روستای خود را به جایگاهی از توسعه برسانند که در سال 92 به پایلوت اشتغالزایی روستایی کشور تبدیل شود.

کسب این عنوان موجب افزایش حمایت مسئولین استانی و شهرستانی به این روستا شد و اقدامات عملی خوبی در این راستا صورت گرفت.

تولیدی روستای کردآباد کبودراهنگ

بخشدار مرکزی کبودراهنگ در این خصوص گفت: در روستای کردآباد خدمات زیر بنایی مناسبی صورت گرفته و هم اکنون بیش از 130 واحد تولید لباس و پوشاک با بیش از 550 نفر نیرو مشغول فعالیت هستند و با توجه به تبدیل شدن شاگردها به استادکار امکان افزایش این کارگاه ها در آینده نیز وجود دارد.

به گفته محمود نوروزی پیش از این در این روستا تنها کارگاه‌های تولیدی وجود داشته ولی در حال حاضر این روستا تبدیل به خوشه صنعتی شده است و همزمان کار سایر امور مانند ریسندگی در روستا انجام می شود.

وی نتیجه تکمیل کار در روستا را کسب سود بیشتر برای اهالی این روستا دانست و گفت: خوشبختانه در این روستا بیکار وجود ندارد و حتی دانش‌آموزان هم در تعطیلات بافندگی می‌ کنند و به همین دلیل این روستا نه تنها مهاجر به شهرهای دیگر نمی فرستد بلکه مهاجرپذیر نیز هست.

تولیدی روستای کردآباد

در اين زمينه يكی از اعضای شورای روستا گفت: مسئولان كشوری و استانی در سال‌های اخير در روستا حضور پيدا كرده‌اند؛ اما وعده‌های آنها به طور شایسته تحقق نیافته است .

محمدتقی حمیدی فعال شدن كارگاه‌های توليد لباس را عاملی برای تحول اقتصادی این روستا دانست و گفت: اهالی روستا همچنان با اتكا به زور و بازوی خود به تلاش شبانه‌روزی‌شان در اين راستا ادامه می دهند.

وی نبود سرمایه را از مشکلات کارگاه های تولیدی دانست و  خواستار تخصیص تسهیلات و اعتبار برای توجه و حمایت بیشتر از سوی مسئولان شد.

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما