وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : جمعه 15 خرداد 1394 ساعت 14:47   |   کد مطلب: 14687
 کشیدن قلیان، زمینه‌ساز انواع سرطان و عامل کاهش باروری
معاونت امور پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اداره کل بهزیستی استان همدان گفت :عوارض دیررس مصرف قلیان شامل بیماری‌های مزمن ریوی، انواع سرطان‌ها و کاهش باروری است .

به گزارش نافع، ابوالفضل باب‌الحوائجی در گفت و گو با خبرنگار ما اظهارکرد: با توجه به تبلیغات و اطلاع‌رسانی‌ها در مورد عواقب و عوارض مصرف قلیان میزان گرایش خانم‌ها به استفاده از آن کاهش یافته است.

وی افزود: مصرف قلیان عوارض زودرس و دیررس دارد که خانم‌ها به علت از بین رفتن زیبایی از جمله پوسیدگی دندان و تغییر رنگ چهره که از عوارض زودرس هستند، نسبت به مصرف قلیان کم تمایل شده‌اند.

باب‌الحوائجی تصریح‌کرد: عوارض دیررس مصرف قلیان شامل بیماری‌های مزمن ریوی، انواع سرطان‌ها و کاهش باروری است که ایجاد نشاط اجتماعی، تفریحات سالم و سرگرمی‌های ارزان‌تر یا رایگان از روش‌های اساسی و زیربنای پیشگیری از استعمال قلیان است.

وی گفت: برخی والدین با نوجوان خود در اماکن عمومی اقدام به کشیدن قلیان می‌کنند که این نوع عملکرد زمینه‌ساز اعتیاد به انواع موادمخدر در نوجوانان می‌شود.

وی اضافه‌کرد: بر اساس آمار موجود در شهرهای بزرگ 43 درصد از جمعیت کل دختران و 64 درصد از جمعیت کل پسران حداقل یک بار کشیدن قلیان را تجربه کرده‌اند.

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما