وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : شنبه 9 خرداد 1394 ساعت 13:05   |   کد مطلب: 14612
فروش لباس‌های ایرانی با مارک خارجی در همدان
رئیس اتحادیه خیاط برادران همدان گفت: لباس‌های ایرانی با مارک‌های خارجی به فروش می‌رسد.

به گزارش نافع، حجت محمدی  اظهار کرد: متاسفانه امروزه افراد گرایش عجیبی به لباس‌های آماده و با برندهای خارجی پیدا کرده‌اند که این فرهنگ غلط، تولیدکنندگان را دلسرد کرده است.

وی تصریح کرد: بسیاری از تولیدکنندگان به علت عدم استقبال مصرف‌کنندگان از کالاهای ایرانی و تمایل بیش از حد به برندهای خارجی، ناچار به تولید لباس‌های ایرانی با مارک خارجی شده‌اند.

محمدی عنوان کرد: با توجه به اینکه همدان از لحاظ جغرافیایی نقطه اتصال غرب به مرکز است اجناس خارجی به راحتی از غرب کشور وارد می‌شود که البته از لحاظ کیفی چندان رضایت‌مند نیست.

وی گفت: وقتی بازرگانان برای خرید به کشور چین سفر می‌کنند، قطعا جنس درجه یک چین را با قیمتی ارزان‌تر از پوشاک ایرانی نمی‌توانند خریداری کنند بنابراین پوشاک به ظاهر شیک و زیبا را با درجه پایین کیفیت وارد کشور می‌کنند و خریداران هم بدون توجه به کیفیت جنس صرفا به مارک و ظاهر لباس توجه می‌کنند که این ضعف بزرگی است.

رئیس اتحادیه خیاط برادران با اشاره به اینکه در سطح شهر همدان 500 تولیدکننده وجود دارد که از این تعداد 270 نفر پروانه کسب موقت دارند، اظهار کرد: در گذشته مردم تمایل به دوخت لباس داشتند اما امروزه گرایش مردم به استفاده از لباس‌های آماده بسیار بیشتر شده است.

محمدی تاکید کرد: مسئولان باید در رابطه با استفاده از پوشاک داخلی فرهنگ‌سازی کنند و تبلیغات گسترده‌ای در اجرای این امر داشته باشند چراکه استفاده از تولیدات داخلی علاوه بر افزایش انگیزه تولیدکنندگان، اشتغال‌زایی نیز به همراه خواهد داشت.

وی افزود: بسیاری از تولیدکنندگان در سطح شهر با چرخ‌های فرسوده به مشتریان خدمت‌رسانی می‌کنند و هیچ تسهیلاتی برای تعویض چرخ به آن‌ها داده نمی‌شود.

محمدی گفت: اتحادیه پوشاک در همدان از پنج کمیسیون تشکیل شده که یکی از کمیسیون‌ها مربوط به حل اختلاف و شکایات مراجعه‌کنندگان است به این معنا که اگر مشتریان از دوخت لباس خود راضی نباشند و شکایتی در این‌باره داشته باشند به کمیسیون مراجعه کنند چراکه این شکایات مورد بررسی کارشناسان فنی قرار می‌گیرد.

وی اظهار کرد: قیمت دوخت لباس با توجه به درجه یک و دو بودن آن در سطح شهر برابر است و در صورت ارائه خدمات خاص به مشتریان، قیمت آن به صورت توافق طرفین اعمال خواهد شد.

محمدی در پایان از مسئولان خواست: از تولیدکنندگان داخلی حمایت کنند چراکه وضعیت تولیدکنندگان در حالت هشدار قرار دارد و اگر این گونه پیش برود تا چند سال آینده تولیدکننده‌ای وجود نخواهد داشت چراکه انگیزه‌ای برای تولید نیست.

انتهاي پیام/ح

دیدگاه شما