وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : سه شنبه 5 اسفند 1393 ساعت 12:09   |   کد مطلب: 13127
خوشتيپ‌ترين سياستمداران ايراني چه کساني هستند؟
مطلبي که مي خوانيد در نامه نيوز منتشر شده و انتشار آن الزاما به معني تاييد تمام يا بخشي از آن نيست.

به گزارش نافع،  هميشه نحوه لباس پوشيدن سياستمداران در جهان مورد توجه بوده است. در ايران نيز رسانه‌ها توجه بسياري به سبک لباس پوشيدن چهره‌هاي سياسي خود دارند.

خبري ناگهان در شهر پيچيد که صادق طباطبايي، انقلابي قديمي و شناخته شده ايران و سخنگوي دولت موقت درگذشته است. صادق طباطبايي ويژگي‌هاي فراواني داشته باشد از جمله اينکه او فرزند آيت‌الله حاج سيد محمد باقر سلطاني طباطبايي بود و هم نوه پسري آيت‌الله حاج سيد صدرالدين صدر. خواهر‌زاده امام موسي صدر، معتمد امام، برادر زن سيد احمد خميني، عموي عروس محسن رضايي، دايي سيد حسن، سيد ياسر و سيد علي خميني است. او از نزديک ترين افراد به امام خميني در پاريس بود و بعد از انقلاب نيز همين نقش را به عهده داشت.
در کنار اين ويژگي‌ها اما مرحوم صادق طباطبايي، بدون شک از خوش چهره ترين و خوش پوش ترين سياستمداران ايران بود که همين ويژگي باعث شده بود نظر بسياري را به خود جلب کند. هميشه نحوه لباس پوشيدن سياستمداران در سرار جهان مورد توجه رسانه‌ها و مردم بوده است و همين معنا باعث شده بود که صادق طباطبايي در کنار تمام ويژگي‌هاي سياسي‌اش به خاطر خوش پوشي‌اش مورد توجه رسانه‌ها قرار بگيرد. پوشيدن کت و شلوارهاي خوش دوخت، استفاده از دستمال گردن، موهاي مرتب و خوش فرم و چهره جذاب از او يک سياستمدار خوش سيما ساخته بود. همين ويژگي او باعث شد در اين نوشتار به بررسي خوشتيپ ترين و خوش سيما ترين سياستمداران ايران طي سال‌هاي اخير بپردازيم.

لباده‌هاي رنگي و عباهاي مشکي

حسن روحاني رئيس جمهور فعلي ايران قطعا يکي از خوش چهره‌ها و خوش پوش ترين سياستمداران ايراني است. بسياري معتقد هستند که يکي از علل محبوبيت روحاني در انتخابات رياست جمهوري، ظاهر و لباس پوشيدن وي بود. مردي با محاسن سفيد و لباده‌هاي رنگي و عباي نجفي که مردم ايران را شيفته خود کرد. رئيس جمهور ايران، اهميت ويژه‌اي به پوشش خود مي‌دهد و هر بار که مقابل مردم حاضر مي‌شود لباده‌اي متفاوت از قبل مي‌پوشد و سعي مي‌کند با ظاهر متفاوت و غير تکراري در محافل عمومي ظاهر شود.

روحاني علاقه فراواني به عباي نجفي دارد. عباي مشکي که با لباده‌هاي رنگي جلوه ويژه‌اي به رئيس جمهور ايران مي‌دهد. مردم ايران در اين يک سال و نيمي که از دولت روحاني گذشته است، رئيس جمهور خود را با لباده‌هاي رنگي مختلف ديده‌اند و به نظر مي‎رسد از نوع لباس پوشيدن رئيس جمهور خود راضي هستند.

شهردار خوش تيپ

شهردار تهران نيز از ديگر سياستمداران ايراني است که به نحوه لباس پوشيدن خود اهميت فراواني مي‌دهد. قاليباف چهره مناسبي دارد که چشم‌هاي سبز او در قاب عينک کمک بسياري به جذابيت او مي‌کند. او هميشه سعي مي‌کند از کت و شلوارهاي خوش دوخت با رنگ‌هاي تيره استفاده کند. بسياري از مردم قاليباف را هميشه در کت و شلوارهاي سرمه‌اي يا سياه ديده‌اند اما لباس يک دست سفيد او در هنگامه ثبت نام در انتخابات رياست جمهوري 84 در ذهن بسياري مانده است.

قطعا مي‌شود او را در زمره سياستمداران خوش لباس و خوش سيماي ايران طي‌ سال‌هاي گذشته قرار داد.

لباس‌هاي ست رئيس مجلس

علي لاريجاني ديگر سياستمداري است که نوع لباس پوشيدن او مورد توجه رسانه‌ها قرار دارد. لاريجاني هميشه سعي مي‌کند لباس ساده بپوشد اما سعي مي‌کند در عين سادگي لباس‌هاي «ست» بپوشد و هارموني رنگ در لباس‌هاي خود حفظ کند. به راحتي مي‌شود اين معنا را در عکس‌هايي که از لاريجاني منتشر مي‌شود مشاهده کرد. ست قهوه‌اي او طي روزهاي اخير توجه بسياري از رسانه‌هاي داخلي را به خود جلب کرد. همين توجه لاريجاني به هماهنگي رنگ لباس‌هايش باعث مي‌شود او در ليست خوش تيپ‌هاي سياست ايران قرار بگيرد.

سيماي خوش يادگار امام

سيد حسن خميني نوه امام خميني، از جمله چهره‌هاي جذاب ايران در فضاي سياسي و مذهبي است که بسياري از نگاه‌ها را به سمت خود جلب کرده است. جذابيت چهره سيد حسن خميني و قد بلند او در کنار ويژگي سياسي و فقهي‌اش باعث شده است تا يادگار امام خميني جايگاه ويژه اي در ميان مردم داشته باشد. سيد حسن در لباس پوشيدن اما علاقه فراواني به لباس‌هاي سنتي روحانيت يعني قبا و عباهاي تيره دارد.

محاسني با سبک پروفسوري

وزير امور خارجه دولت يازدهم نيز از جمله سياستمداراني است که به خاطر نوع لباس پوشيدن و چهره بشاش مورد توجه است. ظريف از معدود سياستمداراني است که توجه ويژه‌اي به نحوه آرايش محاسن خود دارد. سبک پروفسوري او در اين زمينه بسيار مورد توجه رسانه‌ها قرار کرفت. ظريف در لباس پوشيدن نيز ظرافت‌ها خاص خود را دارد. استفاده از پيراهن‌هايي با دکمه سردست‌هاي زيبا و کت و شلوارهاي خوش دوخت از ديگر ويژگي‌هاي لباس پوشيدن وزير خارجه ايران است. او هم مانند قاليباف البته بنا بر عرف ديپلماتيک علاقه فراواني به پوشيدن کت‌وشلوارهاي تيره دارد.

ديپلماتي با لباس‌هاي متفاوت

صادق خرازي، سفير سابق ايران در فرانسه و سياستمدار شناخته شده جريان اصلاح طلب ايران ديگر سياستمدار خوش لباس اين روزهاي ايران است. خرازي علاقه فراواني به پوشيدن لباس‌هاي متفاوت دارد. کت و شلوارهايي با رنگ‌هاي جذاب و مدل‌هاي متفاوت باعث شده است که خرازي نمره قبولي تفاوت در پوشيدن در لباس را به خود اختصاص بدهد. استفاده از شال و دستمال گردن ديگر ويژگي لباس پوشيدن ديپلمات با سابقه ايراني است. خرازي از معدود سياستمداراني ايراني است که براي آرايش موهاي خود از موادي مانند روغن بادام و امثال اين مواد استفاده مي‌کند. قطعا خرازي سبک تازه اي در لباس پوشيدن را وارد جامعه سياسي ايران کرد.

جذاب و خوش پوش

علي اکبر صالحي، ديگر سياستمدار ايراني است که چهره جذاب او و نوع لباس پوشيدن او مورد توجه رسانه‌ها قرار دارد. صالحي را مي‌شود هميشه با کت و شلوارهاي خوش دوخت و خوش رنگ مشاهده کرد. صالحي علاقه فراواني به داشتن ته ريش دارد و همين معنا به جذابيت او مي‌افزايد. پوشيدن لباس يقه ديپلماتيک دارد. صالحي قطعا از خوش لباس ترين سياستمدارن ايراني است.

يقه ولايتي

ولايتي، ديپلمات شناخته شده ايراني در سراسر جهان، بدون ترديد از کساني است که نوع خاصي از لباس پوشيدن را وارد ادبيات و فضاي سياسي ايران کرد. يقه ولايتي، حاصل نوع لباس پوشيدن وزير خارجه ايران در دولت دفاع مقدس و سازندگي بوده است. يقه اي که شباهت فراواني به لباس روحانيت دارد اما کمي بلند تر است و همين بلندي بيشتر باعث شده ان را يقه ديپلمات بخوانند.

ولايتي همچون ديگر سياستمداران ايراني علاقه فراواني به پوشيدن کت و شلوارهاي تيره دارد اما او از رنگ هاي روش نيز استفاده مي‌کند.

سياستمدار متفاوت

کلهر اما قطعا متفاوت ترين سياستمدار ايران در تمام اداوار گذشته جمهوري اسلامي است. مهدي کلهر مشاور رسانه‌هاي محمود احمدي نژاد در دولت نهم با موهاي بلند با محاسني متفاوت تبديل به يک چهره متفاوت در دولت احمدي نژاد شده بود. کسي که هم کت و شلوار به تن مي‌کند، هم تي شرت مي‌پوشد و گاهي هم با جليقه معروف به خبرنگاري در جامعه ظاهر مي‌شود. چهره کلهر بيشتر شبيه به اهالي سينما و موسيقي است تا يک سياستمدار متعلق به طيف نزديک به محمود احمدي نژاد. همين نوع لباس پوشيدن باعث شده است تا کلهر در زمره خوش پوشان سياست ايران قرار بگيرد.

به جز اين افراد مي‌توان از شمخاني، عراقچي، نوبخت و نهاونديان به عنوان ديگر چهره‌هاي که مي‌توانند در ليست سياستمداران خوشتيپ ايران قرار بگيرند نام برد. اين افراد نيز در به نوع لباس پوشيدن خود اهميت فرواني مي‌دهند و هميشه سعي مي‌کنند از کت و شلوارهاي خوش فرم و خوش رنگ استفاده کنند.

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما