وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : جمعه 7 آذر 1393 ساعت 19:53   |   کد مطلب: 11257
با رعایت پوشش اسلامی می‌توان سلامتی روحی و جسمی را تضمین کرد
مبلغ حوزه علمیه همدان گفت: ما حجاب اجتماعی و اخلاقی را فرا نگرفته‌ایم، اسلام در نوع پوشش به واجبات و مستحبات اشاره‌های بسیاری دارد که با رعایت آنها می‌توان سلامتی روحی و جسمی را تضمین کرد.

به گزارش نافع، حجت‌الاسلام ناصر صفری‌افلاکی در همایش طرح تحول نقوش و نوشته‌های پوشاک اظهار کرد: خداوند در آیات قرآن کریم به نوع پوشش اسلامی اشاره‌های فراوان دارد.

وی افزود: شبهاتی در فرهنگ اسلامی رخنه کرده و برخی را نسبت به معنی درست نوع پوشش، گمراه کرده است.

مبلغ دینی حوزه علمیه همدان با اشاره به سخنان بزرگان دینی نسبت به پوشش یک مسلمان گفت: در احکام دینی اشاره ظاهر و باطن انسان هر دو مدنظر بوده و هر کدام بر روی یکدیگر تأثیر گذارند.

وی افزود: انسانی زمانی می‌تواند باطن پاک داشته باشد که به دستورات خداوند عمل کند و در اسلام به نوع پوشش لباس تأکید شده است.

صفری اضافه کرد: انسان در هر مکان و جایگاهی باید حریم‌ها را رعایت کرده و به متانت و سنگینی خود بیافزاید.

وی با بیان اینکه ما حجاب فقهی را فرا گرفته‌ایم اما حجاب اجتماعی و اخلاقی را فرا نگرفته‌ایم، یادآور شد: اسلام در نوع پوشش به واجبات و مستحبات اشاره‌های بسیاری دارد که با رعایت آنها می‌توان سلامتی روحی و جسمی را تضمین کرد.

این مبلغ روحانی همدان با بیان اینکه لباس، پرچم وجودی یک کشور است، افزود: نوع لباس نشانگر عقاید، دین و مذهب یک کشور است اما با نبود تناسب میان طراحی و فرهنگ عمومی، اکنون لباس‌های ما تعابیر دیگری را در بر دارد.

وی با اشاره به اینکه به فرموده معصومین نمادها می‌توانند بر باطن افراد تأثیر گذار باشند، گفت: فردی که گناه و اشتباهاتش آشکار باشد علاوه بر خود به همه جامعه نیز ضرر می‌رساند.

صفری ادامه داد: فردی که لباسش بر اساس منطق دینی نباشد قبح گناه را شکسته و دین را ذلیل می‌کند.

وی با تأکید بر لزوم توجه به امور فرهنگی به ویژه در نوع طراحی لباس گفت: در جنگ نرم، نقش لباس برای دعوت یا دورکردن مردم به دین از سخنرانی در منبر، ساخت فیلم، نصب بنر و شعائرنویسی اثرگذاری بیشتری دارد.

این مبلغ حوزه علمیه با تأکید بر استفاده از متخصصان اسلامی در طراح لباس گفت: لباس نامناسب که در قالبی زیبا به مردم عرضه می‌شود، رنگ جامعه را غیر خدایی کرده و باعث شادی دشمنان می‌شود.

وی با تأکید بر ضرورت ترویج نوع پوشش اسلامی‌ خاطرنشان کرد: متأسفانه در کشور محیط‌هایی فراهم شده که جوانان نمی‌توانند با چهره دینی در آنجا ظاهر شوند و هنجارها تغییر کرده است.

صفری با انتقاد از عرضه لباس‌های با نوشته‌های لاتین و غیرفارسی گفت: متأسفانه اسامی لاتین بر روی برخی از لباس‌ها معانی زشت و زننده‌ای دارند اما مردم از آنها بی‌اطلاعند.

وی افزود: استفاده از نوشتار غیرفارسی در طراحی لباس ما، تنها معنای کشور استعماری می‌دهد که شایسته ایران اسلامی نیست.

رئیس بسیج اصناف استان همدان نیز در این مراسم با بیان اینکه لباس فرهنگ و هویت یک ملت را نشان می‌دهد، اظهار کرد: سازمان بسیج اصناف کشور حرکتی را در راستای اشاعه فرهنگ و هویت اسلامی با طراحی لباس‌های مناسب آغاز کرده است.

محمدرضا شکری افزود: با طراحی سایت بادبان 128 (www.badban128.ir) انواع مدل‌ لباس‌های ایرانی با هدف ترویج فرهنگی اسلامی ارائه شده است.

انتهای پیام/ر.ح

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما