وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : چهارشنبه 30 ارديبهشت 1394 ساعت 09:52   |   کد مطلب: 14468
استان همدان در وصول مطالبات خود از مشترکان گاز در رده های پایین قرار دارد
مدیرعامل شرکت گاز استان همدان گفت:استان همدان در وصول مطالبات خود از مشترکان در رده های پایین قرار دارد و جدیت برای تامین این مطالبات به دلیل تبعات اجتماعی و سیاسی انجام نشده است.

به گزارش نافع، سید محمد مهدی مهدوی ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه از این میزان بدهی معوقه 630 میلیارد ریال مربوط به مشترکان بخش خانگی است افزود: 142 میلیارد ریال بدهی نیز مربوط به مشترکان بخش صنعتی است و 200 میلیارد ریال بدهی را نیز جایگاه های سی ان جی به خود اختصاص دادند.

وی با بیان اینکه دو جایگاه سی ان جی در ملایر بیش از 80 میلیارد ریال بدهی معوقه دارند گفت: یک جایگاه سی ان جی در نهاوند نیز 45 میلیارد ریال بدهی دارد.

وی مشکل اساسی عدم پرداخت بدهی جایگاه های سی ان جی را مربوط به جایگاه هایی دانست که متولی آن شهرداری ها هستند و گفت: این جایگاه ها پول نقد را از مردم دریافت می کنند اما مطالبات دولتی را پرداخت نمی کنند.

وی با بیان اینکه سال گذشته بهای گاز در بخش مراکز مذهبی و مساجد که الگوی بهینه را رعایت می کردند رایگان بود گفت: با این وجود این مراکز 19 میلیارد ریال به شرکت گاز بدهی دارند.

مهدوی اضافه کرد: استان همدان در وصول مطالبات خود از مشترکان در رده های پایین قرار دارد و جدیت برای تامین این مطالبات به دلیل تبعات اجتماعی و سیاسی انجام نشده است.

مدیر عامل شرکت گاز استان همدان گفت: در سال گذشته برای اجرای طرح های عمرانی استان 840میلیارد ریال از دو بانک تسهیلات دریافت شد که بازپرداخت آن یک هزار و 200 میلیارد ریال است.

مهدوی افزود: شرکت گاز با این مبلغ 20 کیلومتر شبکه گذاری کرده و 15 خانوار از نعمت گاز بهره مند شدند و اکنون باید برای بازپرداخت این مبلغ 42 درصد سود بانکی پرداخت کند.

وی اعتبارات عمرانی سال گذشته شرکت گاز را 666 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: 825 میلیارد ریال جذب بودجه عمرانی و سرمایه گذاری انجام شده که این شرکت موفق شد 24 درصد بیشتر از تعهدات بودجه عمرانی جذب داشته باشد.

وی سرقت گاز در استان همدان را یکی از مشکلات اساسی این شرکت عنوان کرد و ادامه داد: با بازرسی های انجام شده سال گذشته 540 مورد سرقت گاز شناسایی شده است.

مهدوی در مورد گاز رسانی به مسکن مهر نیز گفت: تاکنون 210 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای گازرسانی به مسکن مهر هزینه شده است که مقررشد 140 میلیارد ریال آن برگشت داده شود که تاکنون چهار میلیارد ریال آن برگشته است.

وی اجرای شبکه تغذیه و توزیع 79 کیلومتر، نصب 590 انشعاب، پذیرش دو هزارو 972 اشتراک ، مصرف 460 میلیون متر مکعب گاز، گاز دار کردن چهار روستا و 10 واحد صنعتی را از فعالیت های شرکت گاز در سال جاری عنوان کرد.

وی اضافه کرد: افزایش تعداد روستاهای گازدار از 832 روستا به 900 روستا و اخذ 35 هزار مشترک جدید را از اهداف و برنامه های سال جاری این شرکت عنوان کرد.

وی تعداد روستاهای استان را یک هزار و 82 روستا ذکر کرد و گفت: 836 روستا از نعمت گاز بهره مند هستند و عملیات گاز رسانی به 111 روستا نیز ادامه دارد.

استان همدان 9 شهرستان و 29 شهر دارد که همگی از نعمت گاز بهره مند هستند.

99.8 درصد از خانوارهای شهری و 93.7 از خانوارهای روستایی از نعمت گاز برخوردار هستند.

تعداد مشترکان گاز استان همدان در بخش خانگی، تجاری و عمومی، نیروگاه و مشترک صنعتی 529 هزار و 327 مشترک است که 33 درصد آن از مشترکان روستایی هستند.

تعداد 44 جایگاه سی ان جی نیز در استان گازرسانی شده است و از 11 شهرک صنعتی فعال استان 10 شهرک گاز دار است .

منبع:ایرنا

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما