وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : يكشنبه 27 ارديبهشت 1394 ساعت 13:58   |   کد مطلب: 14431
ساخت و سازهای غیرمجاز سرانه شهرداری را به هم می زند
مدير منطقه چهار شهرداري همدان با اشاره به تعريف سرانه‌ها عنوان كرد: در صورت ساخت و سازهاي غيرمجاز سرانه‌ها به هم مي‌خورد و مشكلاتي به وجود خواهد آمد.

به گزارش نافع، محمد قديمي در نشست با معتمدين محلات منطقه چهار شهرداري همدان ضمن تبريك اعياد رجبيه و شعبانيه و تأكيد بر اهميت بالاي اين نشست اظهار داشت: معتمدين دايره‌المعارف مديريت شهري هستند.

قديمي گفت: پيگيري مطالبات مردم و حل مشكلات آنان با حضور در محلات، محل كار و به صورت تلفني در برنامه قرار داده شده است.

قديمي ساماندهي ورودي‌هاي شهر همدان را به لحاظ اهميت استاني ضروري دانست و پروژه احداث بوستان دو و نيم هكتاري فدك در بلوار آيت ا... نجفي را در همين راستا دانست و گفت: اين پروژه مربوط به يك محله خاص نيست و مخاطب استاني و حتي كشوري دارد.

وي با اشاره به اينكه در تعريف و تأمين اعتبار، پروژه‌هاي محلي و منطقه‌اي را نيز بايد در نظر بگيريم، اضافه كرد: شهرداري منطقه چهار در اين راستا اقداماتي در خصوص تملك و احداث بوستان‌هاي محله‌اي داشته است.

قديمي با بيان اينكه بودجه شهرداري‌ها عمدتاً داخلي است، گفت: با توجه به وضعيت اقتصادي و در راستاي تحقق اقتصاد مقاومتي بايد شهرها را با تكيه بر ظرفيت‌هاي داخلي اداره كرد.

قديمي همچنين از پروژه‌هاي تملك در سطح منطقه و محلات مختلف در راستاي بهبود عبور و مرور و همچنين احداث پارك‌هاي محله‌اي خبر داد و با بيان اينكه منطقه چهار شهرداري همدان يك منطقه جوان است و تفكيك‌هاي متعددي در منطقه وجود دارد از معتمدين خواست با بالابردن آگاهي افراد در محلات، شهرداري را در برخورد با سودجويان و زمين‌خواران ياري دهند.

قديمي با اشاره به تعريف سرانه‌ها عنوان كرد: در صورت ساخت و سازهاي غيرمجاز سرانه‌ها به هم مي‌خورد و مشكلاتي به وجود خواهد آمد.

وي با اشاره به تجربه موفق مديريت‌هاي محله محور در بسياري از كشورها گفت: معتمدين با ايفاي نقش مديريت مردمي در يك محله مي‌توانند به عنوان پل ارتباطي با مديريت‌هاي شهري و استاني در پيشبرد امور بسيار مؤثر باشند.

وي در ادامه بر ضرورت پيگيري ايجاد كمربند سبز تأكيد كرد و اظهار داشت: با توجه به ظرفيت بالاي نواحي شهرداري، معتمدين بايد براي پيگيري مشكلات مردم با نواحي همكاري و همفكري داشته باشند.

در ادامه جلسه معتمدين محلات به بيان ديدگاه‌ها و همچنين طرح مشكلات محلات خود پرداختند و تصميماتي اتخاذ شد.

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما