وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : جمعه 25 ارديبهشت 1394 ساعت 10:46   |   کد مطلب: 14399
مسابقات سنگنوردی قهرمانی کشور با رقابت 30 بانوی سنگنورد روز جمعه در همدان آغاز شد.

به گزارش نافع، سخنگوی هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان همدان در حاشیه این مسابقات در گفت وگو باخبرنگارما اظهار کرد: پانزدهمین دوره مسابقات سنگنوردی قهرمانی کشور در دو بخش زنان و مردان در ماده سرعت در تمامی رده های سنی امروز جمعه 25 اردیبهشت ماه به میزبانی سالن فرهاد همدان با رقابت بخش بانوان آغاز شد.

عباس چشمه قصابانی اضافه کرد: در این پیکارها که در رده های سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان برگزار خواهد شد، سنگنوردان در دو بخش بانوان و آقایان از استان های مختلف کشور شرکت دارند.

وی افزود: البته مسابقات بخش مردان بعدازظهر امروز در سالن سنگنوردی فرهاد همدان آغاز می شود.

چشمه قصابانی بیان داشت: مسابقات سرعت به روی دیواره با ارتفاع 15 متر برگزار می شود ضمن اینکه براساس اعلام فدراسیون، آزمایش دوپینگ در این دوره از مسابقات به وسیله مسوولان اجرایی گرفته خواهد شد.

سالن سنگنوردی زنده یاد فرهاد میرزاجانی همدان با برخورداری از استانداردهای بین المللی بهترین موقعیت را برای برپایی اردوی تیم های ملی سنگنوردی کشور فراهم ساخته و اکنون به عنوان پایگاه قهرمانی این رشته در سطح کشور حایز اهمیت است.

سالن سنگنوردی فرهاد مجهزترین دیواره سنگنوردی خاورمیانه با دیواره های سرعت، بلدرینگ و سختی براساس استاندارد بین المللی، اتاق قرنطینه ، سکوی تماشاگران با ظرفیت 700 تا هزار نفر و مهمانسرا با ظرفیت یکصد نفر است.

این سالن دو سال قبل میزبان رقابت های قهرمانی سنگنوردی جوانان و نوجوانان آسیا بود ضمن اینکه سال گذشته اردوی تیم های ملی در این مکان برپا شد.
منبع:ایرنا
انتهای پیام/ح

دیدگاه شما