وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : شنبه 13 دى 1393 ساعت 10:07   |   کد مطلب: 11987
گردهمایی مربیان جستجو و نجات کوهنوردی کشور در همدان برگزار شد
گردهمایی فصلی مربیان و مدرسان جستجو و نجات فدراسیون و مسوولان کارگروه های جستجو و نجات هیات های کوهنوردی و صعودهای ورزشی کشور روز جمعه به میزبانی شهر همدان برگزار شد.

به گزارش نافع، سخنگوی هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان همدان در این باره گفت: این گردهمایی با شرکت 51 نفر به مدت دو روز در شهر همدان انجام شد.

'عباس چشمه قصابانی' روز شنبه افزود: تشریح استراتژی و برنامه های کارگروه جستجو و نجات فدراسیون در سال آینده، گزارش فعالیت های کارگروه جستجو و نجات فدراسیون در سال جاری و چگونگی توسعه فعالیت های جستجو و نجات در استانها در راستای ارتقای ایمنی و سلامتی کوهنوردان در این کارگروه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی تشریح مبانی آموزشی کارگروه جستجو و نجات فدراسیون و اقدامات انجام شده برای افزایش ایمنی کوهنوردان با رویکرد پیشگیری از حوادث کوهستان با شناسایی مناطق پرخطر کوهستانی و اطلاع رسانی مسیرهای ایمن را از دیگر موارد مطرح شده در این کارگروه عنوان کرد.

چشمه قصابانی خاطرنشان کرد: تفسیر گزارش موردی حوادث کوهستان و تحلیل نقاط ضعف و قوت آن، چگونگی برگزاری و جزئیات مسابقات امداد و نجات کوهستان(ROP TRIP) در بهمن ماه امسال و ارایه شیوه نامه برگزاری این مسابقات، راهکارهای ایمن سازی و تجهیز گروه ها و باشگاه های کوهنوردی در راستای ارتقای ایمنی آنان، راه های تجهیز پناهگاه ها و جان پناه های کوهنوردی، بررسی تجربیات بین المللی جستجو و امداد و نجات کوهستان در سایر کشورها و برپایی نمایشگاه جنبی تجهیزات روز امداد و نجات کوهستان و کتابهای مرتبط با امر پزشکی کوهستان و امداد و نجات کوهستان از دیگر برنامه های اجرایی در این کارگروه بود.

وی یادآور شد: براساس اعلام فدراسیون، شرکت در این گردهمایی برای تمامی مدرسان و مربیان جستجو و نجات کوهستان که موفق به گذراندن این دوره در آبان ماه سال جاری شده اند و همچنین مسوولان کارگروه جستجو و نجات هیات های کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان های کشور الزامی و برای علاقمندان و مشتاقان کوهنوردی همدان آزاد بود که حضور یافتند.

همدان دارای بیش از 50 گروه کوهنوردی و از قطب های اصلی این رشته ورزشی در کشور است.
انتهای پیام/ح
 

دیدگاه شما