وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : يكشنبه 13 ارديبهشت 1394 ساعت 08:13   |   کد مطلب: 14237
اورژانس همدان با 40دستگاه آمبولانس نوسازی می‎شود‌
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‎های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: امسال با اضافه شدن ۴۰ دستگاه آمبولانس به اورژانس استان همدان ۷۰ درصد ناوگان نوسازی می‎شوند.

به گزارش نافع، حبیب معصومی در گفتوگو با خبرنگار ما اظهار داشت: پایگاههای اورژانس شهری و جاده‌ای برای فعالیت علاوه بر اینکه نیازمند نیروی انسانی متخصص، فضای فیزیکی مناسب، تجهیزات پزشکی و رفاهی مناسبی هستند باید ناوگان آمبولانس آنها نیز به روز باشند.

وی افزود: نخستین به روز رسانی و جایگزینی تمام آمبولانسها در سال 84 انجام شد و با توجه به فعالیتهای مداوم تعداد زیادی از این خودروها از دو سال گذشته تا کنون عمر مفید خود را از دست دادهاند و دچار نواقص فنی شدند که باید تعویض شوند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی دانشگاه علوم پزشکی همدان تصریح کرد: در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت در بودجه سال گذشته و امسال در مجموع 300 میلیارد تومان برای خرید 2 هزار دستگاه آمبولانس توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اختصاص داده شد که این خودروها در اختیار مراکز اورژانس پیش بیمارستانی کشور قرار گیرند.

وی گفت: از این تعداد آمبولانس 40 دستگاه سهم استان همدان است که امسال بین شهرستان‌ها بر اساس تعداد پایگاهها ، تعداد آمبولانس‌های موجود، تعداد آمبولانس‌های با کارکرد بالا و تعداد پایگاه‌های تازه تأسیس توزیع می‌شود.

معصومی بیان کرد: ارزش ریالی آمبولانسهای توزیعی به ازای هر دستگاه 200 میلیون تومان است که 20 قلم تجهیزات پزشکی و فنی در آنها موجود است که با توزیع این تعداد آمبولانس بین 60 تا 70 درصد ناوگان اورژانس 115 استان همدان نوسازی میشود.

وی افزود: این آمبولانسهای مجهز به تجهیزات کامل پیشبیمارستانی هستند و سرویسهای ویژه تجهیزات تخصصی شامل دی. سی. شوک و ونتیلاتور بر اساس دستورالعملهای وزارت بهداشت و درمان توسط مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی دانشگاه علوم پزشکی به آمبولانس‌های ویژه اضافه میشود.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی دانشگاه علوم پزشکی همدان ابراز کرد: تاکنون 6 دستگاه آمبولانس از سهمیه پیشبینی شده به مناطق فوریتهای پزشکی و مراکز اورژانس 115 شهرستانهای همدان، رزن، بهار، تویسرکان، ملایر و کبودراهنگ تحویل داده شده است و مابقی خودروها نیز به تدریج تا پایان امسال بین مناطق فوریتهای پزشکی استان توزیع میشود.

وی حوادث ترافیکی را سومین عامل مرگ و میر انسانها برشمرد و عنوان کرد: در سال گذشته 556 نفر در استان همدان در اثر حوادث ترافیکی فوت کردند که نسبت به مدت مشابه سال 92 حدود هفت درصد افزایش نشان میدهد و همچنین 12 هزار و 965 نفر مصدوم نیز در مراکز درمانی بستری و مداوا شدند.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/ ح

 

 

دیدگاه شما