وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : جمعه 4 ارديبهشت 1394 ساعت 11:00   |   کد مطلب: 14075
 آمادگی این را داریم که پهنای باند کشور را دو برابر کنیم
معاون وزیر ارتباطات از فراهم شدن زمینه افزایش دو برابری پهنای باند اینترنت در سطح کشور خبر داد و افزود : تا سه ماه آینده پهنای باند اینترنت به 300 گیگابایت افزایش می یابد و آماده واگذاری می شود.

به گزارش نافع، محمود خسروی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: چند پروژه بزرگ را در کشور آغاز کرده‌ایم که در این پروژه‌ها یکی از نود‌های اصلی استان همدان است.

وی با اشاره به اینکه پروژه تدبیر به منظور افزایش ظرفیت انتقال کشور است، ابراز کرد: در صورت اجرای کامل پروژه تدبیر بیش از ده برابر ظرفیت کنونی انتقال را در کشور داریم.

افزود: هم اکنون آمادگی افزایش پهنای باند را داریم اما تا اعمال برخی ملاحظات فرهنگی و فیلترینگ هوشمند باید منتظر بمانیم و تاکنون به همه نیازهای اپراتورها پاسخ داده ایم.

وی با اشاره به آغاز چند طرح بزرگ مخابراتی در سراسر کشور گفت: طرح تدبیر نیز از جمله این طرح ها است که در این طرح همدان به عنوان یکی از درگاه های ارتباطات بین الملل و شهرستان اسدآباد نیز در مرحله بعد به عنوان یکی از نقاط جغرافیایی با ارزش تعریف شده است .

خسروی با بیان اینکه در طرح تدبیر ظرفیت انتقال کشور در حدود 10 برابر افزایش می یابد تصریح کرد:این طرح تا دوماه آینده وارد عملیات مناقصه خواهد شد که بیش از 10 هزار میلیارد ریال هزینه خواهد داشت و پیش بینی می شود سال آینده به بهره برداری برسد .

وی استان همدان را یکی از قطب های ارتباطی مطرح در کشور دانست و گفت : به لحاظ وجود ایستگاه ماهواره ای اسدآباد این منطقه از استعداد بالقوه ای برخورداراست.

وی ادامه داد:اگرچه با ورود تکنولوژی های جدید مانند فیبر نوری که انقلابی در ارتباطات دنیا به وجود آورده برخی قابلیت های آن کاهش یافته است اما هم اکنون به عنوان پشتیبان ارتباطات بین الملل مورد استفاده قرار می گیرد و می توان از این ظرفیت در آینده در قالب پردیس ارتباطی و پشتیبان داده های مهم کشور استفاده کرد .

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما