وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : يكشنبه 24 اسفند 1393 ساعت 09:35   |   کد مطلب: 13514
مدیریت بحران آب مهم‌ترین اولویت بخشداری مرکزی کبودراهنگ است
بخشدار مرکزی کبودراهنگ مدیریت بحران آب را جزء مهم‌ترین اولویت برنامه های خود خواند و گفت: وضعیت آب در روستاهای بخش مرکزی کبودراهنگ نگران کننده و تبدیل به بحران شده است.

به گزارش نافع محمود نوروزی در اولین مصاحبه اختصاصی خود با خبرنگار کورنگ در رابطه با اولویت های برنامه های خود گفت: برنامه های کلی بخشداری مرکزی کبودراهنگ حرکت در مسیر تحقق شاخص های برنامه پنجم توسعه، با توجه به سیاست های دولت در مناطق روستایی است.
وی تعامل با دستگاه های اجرایی شهرستان، برای حل مشکلات روستائیان را از دیگر برنامه های خود عنوان کرد و گفت: اجرای برنامه ها نیاز به شناخت دقیق از منطقه دارد که با توجه به اطلاعات و آمار موجود و همفکری با اعضای شوراهای اسلامی و دهیاران به دنبال بررسی نقاط قوت و ضعف منطقه هستیم.
نوروزی با اشاره به برخی فرصت های شغلی در روستاهای این بخش گفت: برخی از روستاها در زمینه تولید انواع پوشاک، قالیبافی، کفاشی و کشت های گلخانه ای فرصت های خوبی برای اشتغالزایی دارند.
وی کشاورزی را از بخش‌های تحرک‌بخش اقتصاد خواند و اظهار داشت: برخی روستاهای کبودراهنگ دارای ظرفیت‌های خوبی در زمینه پرورش دام و طیور از جمله شترمرغ و بوقلمون است که باید مورد توجه سرمایه‌گذاران قرار گیرد.
بخشدار مرکزی کبودراهنگ ادامه داد: روستاهای بخش مرکزی کبودراهنگ از نظر کشاورزی دارای ظرفیت های قابل توجهی است اما به دلیل کمبود منابع آبی منطقه، باید کشاورزی به سمت صنایع تبدیلی سوق داده شود و از کشت محصولات پرآب بر پرهیز شود.
وی پیگیری ارتقاء سطح جایگاه دهیاری ها را از دیگر اولویت های کاری خود در بخشداری مرکزی خواند و گفت: دهیاران بازوی اجرایی دولت در روستاها هستند و باید بتواند تا جایی که امکان دارد نیازهای عمومی روستا را برطرف کرده و مشکلات و معضلات موجود در سطح روستا را به بخشدار و نهادهای مربوطه منتقل کنند.
نوروزی  برداشت های بی‌رویه از منابع آب‌های زیرزمینی را مهمترین مشکلات بخش کشاورزی منطقه عنوان کرد و گفت: کشاورزی به روش سنتی بدون رعایت الگوی کشت متناسب باعث هدررفتن حجم زیادی از آب های زیرزمینی می شود.
انتهای پیام/ ب

دیدگاه شما