وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : شنبه 18 بهمن 1393 ساعت 13:54   |   کد مطلب: 12744
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان:
شعر و هنر دینی در پیروزی انقلاب نقش مؤثری ایفا کرد
شعر و هنر دینی در پیروزی انقلاب نقش مؤثری ایفا کرد
هنر و فرهنگ دینی در پیروزی انقلاب اسلامی، نقش بنیادین داشت و تمام فعالیت‌های حوزه هنر و ادب و فرهنگ، رنگ انقلابی و دینی به خود گرفت.

به گزارش نافع، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان این مطلب در "عصر شعر انقلاب" گفت: انقلاب اسلامی ایران برآمده از مجاهدات و ایثارگری میلیون‌ها انسان به رهبری امام خمینی(ره) است که البته یاران صف‌شکن و مصادیق روشن السابقون السابقون آن، نقشی ماندگار و پیشرو در پیشبرد اهداف نهضت بر دوش داشتند.

فاضل عبادی افزود: امام خمینی(ره) با شجاعت و ایستادگی بی‌نظیر خود، یک تنه کاخ ظلم و ستم را به لرزه درآورده و با همراهی اقشار مختلف ملت، نظام شاهنشاهی را سرنگون کردند و به یمن اتصال و ایمان راسخ خویش به نصرت و وعده‌های خداوندی، کشتی انقلاب را به ساحل امن پیروزی رساندند.

وی اظهار داشت: شعر و ادب که بن‌مایه فرهنگی هر ملت است؛ صبغه انقلابی به خود گرفت و شعارهای آهنگین و سرودهای انقلابی از بطن این هنر زاییده شد.

عبادی بیان کرد: شعر انقلاب همراه با موج مردم‌خواهی و ظلم‌ستیزی انقلابیون با شهادت و ایثار، عدالت‌طلبی و الگوگیری از بزرگان دینی در عصر پیامبر (ص) و امامان (ع) عجین شد و در گامی گسترده‌تر، شعر انقلاب ستایشگر آزادی مستضعفان و مبارزه با امپریالیسم شرق و غرب شد.

وی تاکید کرد: ویژگی بزرگ این شعر که از عقبه معرفتی شعر عرفانی دینی و حتی اجتماعی هزاره گذشته نیز غافل نبود؛ پیوند عمیق با مسائل روز جامعه و احساس وظیفه نسبت به مردم کوچه و بازار و خواسته‌های توده‌های رنجیده است.

در ادامه، شاعران برجسته‌ استان همچون علی علیپور(نهاوند)، مهدی طراوتی‌توانا(بهار)، فریدون محمودی(ملایر) و محمد صارمی‌شهاب، محمد پیله‌ور، رضا جهانیان و محمدنبی سیف  از همدان به خواندن اشعار انقلابی خود پرداختند.

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما