وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : شنبه 11 بهمن 1393 ساعت 10:44   |   کد مطلب: 12542
بررسی طرح يادواره شهداي محله در شوراي شهر همدان
نايب رييس كميسيون فرهنگي اجتماعي شوراي اسلامي شهر همدان گفت: در راستای اجرای هر چه بهتر طرح يادواره شهداي محله اي در قالب مسجد و محله محور در حال حاضر این طرح در شورا در دست بررسی است.

به گزارش نافع، سيد احمد حسني حلم در جلسه كميسيون فرهنگي و اجتماعي شورا كه در زمينه بررسي اجراي طرح يادواره شهداي محله اي برگزار شد با اعلام اين خبر افزود: پس از بررسی نهایی و تصویب اين طرح، يادواره ها در طول سال در محلات مختلف شهر براساس برنامه های از قبل تهیه شده  برگزار خواهد شد.

وی، ترويج فرهنگ ايثار و شهادت با برگزاري برنامه منسجم را از اهداف مهم طرح بيان كرد و افزود: در اين طرح در كنار ارگانها و ادارات ، اصناف و شهروندان نيز مشاركت خواهند داشت.

حسني حلم در خصوص نهایی شدن طرح اظهار کرد: از افرادی که در طراحی و اجرای یادواره شهداء فعالیت داشته اند در کمیته تخصصی که در شورا به همین منظور تشکیل شده دعوت به عمل خواهد آمد.

وی با بيان اينكه در يادواره هايي كه هم اكنون برگزار مي شود ممکن است تعدادی از شهدا گمنام بمانند، اضافه كرد : در طرح يادواره شهداي محله اي برای تمامی شهداي شهر یادواره برگزار خواهد شد.

رييس شوراي اسلامي شهر همدان نیز اساس اجراي طرح يادواره شهداي محله اي را انسجام در امر خدمات رساني و ترويج فرهنگ شهادت برشمرد و گفت: پراكنده کاری هاي بسياري در برگزاري يادواره ها وجود دارد كه اين امر عامل گمنام ماندن بسياري از شهدا و عدم انسجام برنامه ها شده است.

علي اكبر نظري اضافه كرد: انسجام و قدرت دادن به برگزاري يادواره شهداي محله اي علاوه بر ساماندهی برگزاری یادواره ها، عمومي و مردمی کردن اين فرهنگ و مشاركت اقشار مختلف جامعه را نیز به دنبال خواهد داشت.

وي برنامه ريزي دقيق و مناسب براي اجراي طرح به نحو مطلوب را حائز اهميت دانست و يادآور شد: لازم است هماهنگي بين نهادها ، ادارات ، اصناف و تشكلها براي اجراي طرح صورت پذيرد و تمامي شهداي شهر برحسب محلات در نظر گرفته شده و برگزاري يادواره ها را از پراكندگي خارج كرد.

حسني حلم گفت: شورا و شهرداري آمادگي كمك و پشتيباني از اجراي طرح يادواره شهداي محله اي را دارد.

در ادامه جلسه علی رحیمی فر رئیس کمیسیون فنی، عمرانی و شهرسازی شورانیز با بیان اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یک تکلیف قانونی است، گفت: در برنامه پنجم توسعه بسته فرهنگی دیده شده و در بخشی دولت مکلف شده 20 درصد از بودجه فرهنگی را در این زمینه هزینه کند.

مشاور استاندار همدان در حوزه ايثارگران نيز در اين جلسه با تاكيد بر مشاركت دادن آحاد مردم در اجراي طرح يادواره شهداي محله اي گفت : برگزاري اين يادواره خود مي تواند يك عامر به معروف در شهر باشد.

حاج میرزا سلگي با بيان اينكه شهدا از جايگاه بالايي در جامعه برخوردارند، افزود: يادواره بايد به صورت باشكوه و خاص و در شأن شهدا برگزار شود.

وي، ترويج فرهنگ ايثار و شهادت را از ديگر وظايف شوراها به عنوان نهاد مردمي دانست و اظهار كرد: برگزاري طرح يادواره شهداي محله اي براي اولين بار در سطح كشور است كه در همدان اجرا مي شود و شورا و شهرداري همدان مي توانند در اين زمينه الگويي براي ديگر استانها در كشور باشند.

انتهای پیام/ع

دیدگاه شما