وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : چهارشنبه 8 بهمن 1393 ساعت 12:44   |   کد مطلب: 12482
بهره برداری از 6 سالن ورزشی دانش آموزی استان همدان
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان همدان از افتتاح 6 سالن ورزشی دانش آموزی، دهه فجر امسال در مناطق مختلف این استان خبر داد.

به گزارش نافع به نقل از   زنگ اول، عبدالله جعفری در گفتگویی اظهار داشت:: هم اکنون 90 سالن ورزشی در اختیار آموزش و پرورش است که سرانه کل فضاهای ورزشی به ازای هر دانش آموز در استان همدان 34 سانتی متر است که فضاهای ورزشی سرپوشیده به ازای هر دانش آموز 15 سانتی متر است.

جعفری از برگزاری مسابقات ورزشی دانش آموزان دوره های ابتدایی و متوسطه ی اول به مناسبت دهه ی فجر خبر داد و افزود: این مسابقات از هشتم بهمن ماه با شرکت 2 هزار دانش آموز در قالب 240 تیم ورزشی برگزار خواهد شد.

وی افزود: این دانش آموزان تا پایان بهمن ماه در رشته های والیبال، بسکتبال، فوتسال، تنیس روی میز، شنا، طناب زنی، بومی محلی، دو صحرانوردی و هندبال با یکدیگر به رقابت می پردازند.

جعفری ترویج منش پهلوانی، توجه به تربیت صحیح فرزندان، قانون پذیری و اجتماعی شدن را از جمله اهداف برگزاری این مسابقات ورزشی عنوان کرد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان با بیان این که مسابقات ورزشی از برنامه های مکمل و فوق برنامه برای دانش آموزان است، گفت: المپیاد ورزشی در مدارس موتور محرک برای این برنامه ها است که امسال با حضور 100 هزار دانش آموز در همدان آغاز شده که نفرات برتر آن شامل 2 هزار نفر در مرحله سوم در مسابقات دهه فجر شرکت می کنند.

جعفری با بیان این که برای برگزاری مسابقات دهه ی فجر یک میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است، افزود: برگزاری این دوره از مسابقات به منظور گزینش و استعداد یابی و معرفی نفرات برتر برای شرکت در مسابقات کشوری است.

انتهای پیام/ع

دیدگاه شما