وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : چهارشنبه 8 بهمن 1393 ساعت 11:16   |   کد مطلب: 12476
با انتقال آب از سد تالوار انجام می شود:
آبرسانی سه شهرستان و 56 روستای استان همدان
آبرسانی سه شهرستان و 56 روستای استان همدان
استاندار همدان گفت: با انتقال آب از سد تالوار، به سه شهرستان و 56 روستا را آبرسانی می‌شود.

به گزارش نافع، محمدناصر نیکبخت صبح امروز در شورای اداری استان همدان با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آبرسانی سد تالوار به همدان نیازمند 200 تا 300 میلیون تومان اعتبار است.

وی با ابراز نگرانی از مشکل آب در استان افزود: خشکسالی به شدت استان همدان را تهدید می‌کند و نمایندگان استان با پیگیری مصوبات، مراجعاتی به رئیس مجلس خواهند داشت که امیدواریم شاهد همکاری رئیس مجلس باشیم.

محمدناصر نیکبخت در ادامه با اشاره به سد گرین نهاوند ادامه داد: این سد ناجی منطقه است و امسال تنها یک میلیارد تومان برای این سد پیش‌بینی شده که تنها حفظ شرایط موجود را می‌تواند داشته باشد.

استاندار همدان با اشاره به شرایط مطلوب کشاورزی در استان یادآور شد: همدان شرایط مناسبی برای کشاورزی و گردشگری دارد و شرایط خوبی برای صنایع تبدیلی است و تاکنون رتبه‌های اول تا هفتم کشور را در محصولات کشاورزی به خود اختصاص داده است.

نیکبخت در ادامه با اشاره به زیرسازی پروژه راه آهن همدان – تهران، ابراز داشت: انجام شده است، اضافه کرد: با با تأمین ریل در کمتر از یک سال ساخت راه آهن همدان – تهران اتمام می یابد.

وی همچنین با تأکید بر گرامیداشت مفاخر و مشاهیر بزرگ استان، یادآور شد: با اهتمام امام جمعه همدان سال 94 به نام سال میرسیدعلی همدانی نامگذاری شده که بر این اساس سازمان یونسکو نیز سال 2014 تا 2015 به نام میرسیدعلی تأیید کرده است.

گفتنی است، علی لاریجانی به همراه هیئت همراه صبح امروز وارد همدان شد و با ادای احترام به مقام شامخ شهدا در نشست شورای اداری استان شرکت کرد و قرار است در سفر دو روزه‌اش به همدان در پنج یادواره شهید در شهرهای لالجین، بهار، ملایر، تویسرکان و کبودراهنگ شرکت کند.

انتهای پیام/ع

دیدگاه شما