وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : چهارشنبه 8 بهمن 1393 ساعت 10:24   |   کد مطلب: 12471
برگزاری سیزدهمین دوره آموزشی تلبّس در حوزه علمیه همدان
سرپرست معاونت تبلیغ و تهذیب حوزه علمیه همدان از برگزاری سیزدهمین دوره آموزشی تلبّس در مدرسه علمیه آیت الله آخوند(ره) خبر داد.

به گزارش نافع، حجت الاسلام کشوری دلاور گفت: سیزدهمین دوره آموزشی تلبّس ویژه طلاب پایه ششم و بالاتر است که 8 و9 بهمن ماه در سالن اجتماعات مدرسه علمیه آیت الله آخوند (ره) برگزار می شود.

وی افزود: این دوره با شرکت 60 نفر از طلاب سراسر استان برگزار می گردد و طی دوره شرکت کنندگان در ده کلاس متفاوت دروس ویژه تلبس شامل طلبه و آداب اجتماعی ، طلبه و معیشت، روحانیت و سیاست، روحانیت و معنویت ، کارگاه تجوید و صلاة، کارگاه تجهیز میت، کارگاه بستن عمامه ،کارگاه مدیریت مسجد و دروس دیگر را یاد می گیرند.

کشوری دلاور ادامه داد: با رویکردی که از سال 90 در زمینه تلبس طلاب انجام شده، دوره آموزشی تلبس به شکل منسجم در استان برگزار می شود و طلاب پس از گذراندن دوره آموزشی، مراحل مصاحبه و طی مراحل قانونی موفق به اخذ مجوز و پوشیدن لباس روحانیت می شوند.

وی خاطر نشان کرد:پس از برگزاری دوره طلابی که موفق به اخذ مجوز از این مرکز نشوند اجازه تلبس به لباس مقدس روحانیت را نخواهند داشت.

کشوری اضافه کرد: مراسم عمامه گذاری طلاب شرکت کننده در دوره های آموزشی، همزمان با اعیاد نیمه شعبان، میلاد حضرت زهرا(س) و میلاد امام علی(ع) در مسجد مدرسه علمیه آیت الله آخوند(ره) با حضور علما، طلاب و خانواده های داوطلبین تلبس، برگزار می شود.

انتهای پیام/ع

دیدگاه شما