وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : دوشنبه 6 بهمن 1393 ساعت 09:24   |   کد مطلب: 12400
رئيس اداره ارشاد اسلامی همدان خبر داد:
ارسال 400 اثر به دبيرخانه جشنواره ملي كاريكاتور همدان
ارسال 400 اثر به دبيرخانه جشنواره ملي كاريكاتور همدان
بيش از 400 اثر كاريكاتور از 140 هنرمند برجسته به دبيرخانه جشنواره ملي كاريكاتور همدان ارسال شده است.

به گزارش نافع، رئيس اداره ارشاد اسلامی همدان در گفتگویی اظهار داشت: پس از انتشار فراخوان دومين جشنواره ملي كاريكاتور همدان «كاسني» در آذرماه 93، بيش از 400 اثر از 140 هنرمند برجسته از استان‌هاي همدان، تهران، البرز، آذربايجان شرقي، آذربايجان غربي، اردبيل، كرمانشاه، اصفهان، فارس، مازندران، گيلان، خراسان رضوي، خراسان شمالي، خراسان جنوبي، خوزستان، مركزي، لرستان، كردستان و زنجان به دبيرخانه جشنواره رسيد.

داوود ابوترابي افزود: هيأت داوري اوليه و انتخاب آثار طاهر شعباني، علي پاك‌نهاد و محمود نظري؛ پس از چندين ساعت بررسي و رأي‌گيري 50 اثر را براي نمايش و چاپ در كتاب جشنواره انتخاب كردند.

وي با بيان اينكه براي داوري مرحله دوم آثار راه يافته به دبيرخانه جشنواره از استاد عباس ناصري (از خراسان شمالي) يكي از برجسته‌ترين هنرمندان و داوران بين‌المللي كشور نيز استفاده خواهد شد، ادامه داد: خوشبختانه هنرمندان مطرح زيادي از سراسر كشور براي شركت در اين جشنواره آثار خود را ارسال نموده‌اند كه به برگزيدگان نهايي علاوه بر تنديس و لوح يادبود به ترتيب به نفر اول "ده ميليون ريال"، نفر دوم "هفت ميليون ريال" و نفر سوم "پنج ميليون ريال" جوايز نقدي اهدا خواهد شد.

این مسئول با اشاره به اينكه نمايشگاه آثار اين جشنواره از تاريخ 12 بهمن در گالري استاد زنگنه واقع در مجتمع شهيد آويني برگزار خواهد شد، افزود: آيين افتتاح جشنواره و مراسم اهداي جوايز برندگان نيز در همان تاريخ از ساعت 15:30 تا 17:30 در سالن اجتماعات مجتمع شهيد آويني برگزار می شود.

ابوترابي با تأكيد بر اينكه برگزاري اين جشنواره با همكاري و مساعدت‌هاي بي‌دريغ مديرعامل جمعيت هلال احمر استان ميسر شده است، ادامه داد: پس از اهانت نشريه فرانسوي به پيامبر اسلام، بخش ويژه‌اي نيز با عنوان " پيام‌آور صلح و رحمت" در اين جشنواره داير شده كه آثاري با موضوع تكريم شخصيت پيامبر اسلام به نمايش در خواهد آمد.

رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان همدان گفت: همچنين كارگاه آموزشي كاريكاتور با حضور"استاد مسعود ضيايي" (از اصفهان) مهمان ويژه اين جشنواره در تاريخ 12 بهمن از ساعت 10 تا 12 در سالن كنفرانس مجتمع شهيد آويني برگزار مي‌شود كه شركت براي عموم آزاد است.

گفتنی است، همزمان با ايام مبارك دهه فجر امسال دومين دوره جشنواره ملي كاريكاتور همدان «كاسني» به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان همدان و با موضوع «صلح و بشردوستي» با همكاري جمعيت هلال احمر استان و انجمن كاريكاتور همدان برگزار مي‌شود.

انتهای پیام/ع

دیدگاه شما