وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : دوشنبه 29 دى 1393 ساعت 12:12   |   کد مطلب: 12257
برپایی نمایشگاه آثار شکسته‌نویسان خوشنویسی در همدان
نمایشگاهی از آثار شکسته‌نویسان خوشنویسی همدان در مجتمع فرهنگی سینمایی شهید آوینی برپا شده است.

به گزارش نافع، این نمایشگاه گروهی کاری از استاد عطاء‌ا... سرمدی و جمعی از هنرمندان شکسته‌نویس خوشنویسی همدان است.

در این نمایشگاه که تا پایان هفته جاری در گالری استاد محمود زنگنه مجتمع شهیدآوینی دایر خواهد بود، بیش از 60 اثر از خوشنویسان شکسته‌نویس همدان و عطاءا... سرمدی استاد برجسته هنر خوشنویسی برای بازدید علاقمندان در معرض نمایش قرار خواهد گرفت.

سرمدی، هدف از برگزاری این نمایشگاه را معرفی بیشتر هنر خوشنویسی به جوانان علاقه مند عنوان کرد.

وی گفت: یکی از راه‌های شناسایی و جذب هنرجویان و جوانان مستعد در زمینه‌های مختلف هنری به خصوص خوشنویسی برپایی نمایشگاه‌ها و جشنواره‌ها است.

این هنرمند ادامه داد: برگزاری این‌گونه نمایشگاه‌ها می‌تواند با برقراری ارتباطات صحیح بین جامعه هنری و اقشار مختلف مردم جایگاه‌های واقعی هنر را بیش از پیش شناسایی کند.

سرمدی با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های انجمن خوشنویسان همدان برپایی نمایشگاه‌های ماهانه و مستمر در این حوزه است، افزود: در این نمایشگاه‌ها که با هدف اشاعه خوشنویسی برگزار می‌شود، هر یک از اساتید خوشنویسی همدان به همراه هنرجویانی که تاکنون آموزش داده‌اند، شرکت می‌کنند.

وی با اشاره به برپایی مستمر کلاس‌های آموزشی این انجمن در دو بخش خواهران و برادران ادامه داد: به طور متوسط بیش از 200 نفر از علاقمندان هنر خوشنویسی در سطوح مختلف تحت نظر انجمن در حال آموزش این هنر هستند.

رئیس انجمن خوشنویسان همدان گفت: آزمون سراسری پایه‌های دوره‌های مقدماتی تا ممتاز و همچنین میان دوره‌ای مرحله فوق ممتاز را همزمان در دوم و سوم بهمن‌ماه خواهیم داشت.

سرمدی مهم‌ترین فعالیت این انجمن تا پایان سال را برگزاری جشنواره خوشنویسی باباطاهر عنوان کرد و ادامه داد: این جشنواره توسط انجمن خوشنویسان همدان با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان در اسفندماه برگزار خواهد شد.

وی با تاکید بر لزوم همکاری سایر انجمن‌ها و هنرمندان همدان در برگزاری این جشنواره خاطرنشان کرد: بدون تردید شناسایی استعدادها و ظرفیت‌های هنری در سطوح ملی و بین‌المللی نیازمند استفاده از توانایی‌های استان به خصوص خود هنرمندان است.

لازم به ذکر است؛ این نمایشگاه تا 3 بهمن همه روزه صبح‌ها از ساعت 9 تا 12 و بعدازظهرها از ساعت 16 تا 19 پذیرای علاقه‌مندان خواهد بود.

انتهای پیام/ع

دیدگاه شما