وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : دوشنبه 29 دى 1393 ساعت 09:53   |   کد مطلب: 12247
به همت سپاه انصارالحسین(ع) و کمیته جستجوی مفقودین صورت گرفت:
ایجاد بانک دی. ان. ای خانواده شهدای مفقودالجسد در همدان
ایجاد بانک دی. ان. ای خانواده شهدای مفقودالجسد در همدان
مجری طرح اخذ دی. ان. ای از خانواده شهدای مفقود الجسد استان همدان از اخذ نمونه دی. ان. ای 241 خانواده شهید خبر داد.

به گزارش نافع، سرهنگ نرگسی افزود: استان همدان دارای 508 شهید جاویدالاثر است که  از این تعداد 227 نفر از شهدا، سپاهی و بسیجی، 170 نفر ارتشی، 9 جهادگر،14  نفر از ناجا و 31 مورد نیز از شهدای مفقود الجسد بمباران و فاقد یگان خدمتی بوده و تنها پیکر60 نفر از این عزیزان به وطن بازگشته است.

وی با بیان نحوه اخذ نمونه خونی از خانواده شهدا اظهار کرد: تا کنون  از 39 شهید جاویدالاثر نهاوند  30 مورد ، از 88 شهیدملایر 54 مورد،از 33 شهید تویسرکان 28 مورد، از اسدآباد 17 مورد واز کبودراهنگ نیز 32 مورد نمونه خونی، از خانواده شهدا مفقوالجسد اخذ و به تهران ارسال شده است.

سرهنگ نرگسی درباره پیشرفت طرح در همدان نیز گفت: ازخانواده قریب به 171 شهید، 80 نمونه خونی دریافت شده و مابقی نیز در روزهای آتی انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه اولویت نمونه گیری از خانواده شهدا با والدین آنها است خاطر نشان کرد: این کار برای  افزایش دقت و تطابق بیشتر انجام شده به همین دلیل در اخذ نمونه خونی اولویت با والدین شهدا، سپس با خواهر ، برادر و فرزند شهید  و در مرحله آخر نیز همسر دارای فرزند از شهید جاویدالاثر بوده، لذا برای مرکز دی. ان. ای ایران 3 نمونه خونی از هر خانواده شهید ارسال می‌شود.

  سرهنگ نرگسی مشکلات پیش روی طرح را  در قید حیات نبودن بسیاری از والدین شهدا ، گذشت زمان  و دقت در اخذ نمونه خونی با رعایت تمامی نکات پزشکی و ارسال آنها در اسرع وقت به تهران برشمرد و تصریح کرد: علی رغم وجود چنین مشکلاتی  نکته حائز اهمیتی که موجب شده کارها جلو برود روحیه بالای خانواده شهدا به ویژه والدین آنها بوده که همواره ما را در این مسیر سخت یاری می کند.

لازم به ذکر است؛ طرح اخذ دی. ان. ای از خانواده شهدای جاویدالاثر استان به سرپرستی و مدیریت سپاه انصارالحسین(ع) و با همکاری کمیته جستجوی مفقودین، بنیاد شهید و امور ایثارگران و یگان‌های نظامی استان در حال انجام است.   

انتهای پیام/ع

دیدگاه شما