وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : چهارشنبه 17 دى 1393 ساعت 11:43   |   کد مطلب: 12068
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان عنوان کرد:
اهدای ۱۰۰ هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی همدان
 اهدای ۱۰۰ هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی همدان
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان از اهدای ۱۰۰ هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی استان همدان در قالب طرح «اهدای کتاب» خبر داد.

به گزارش نافع، ارشاد استعدادی اظهار داشت: طرح «اهدای کتاب» از ابتدای سال جاری و با شعار «تجلی عزم ملی در تعالی فرهنگ ایران اسلامی» آغاز و به دلیل استقبال گسترده مردم استان، این طرح به یک اصل فرهنگی و یک سنت ماندگار تبدیل شد.

وی این امر را اقدامی جهادی از سوی مردم فرهنگ دوست و نشانگر تجلی عزم ملی در تعالی فرهنگ ایران دانست و افزود: مشارکت عمومی برای اهدای کتاب بسیار بالا بوده و تاکنون تعداد ۱۰۰ هزار جلد کتاب در قالب این طرح به کتابخانه‌های عمومی استان همدان اهدا شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با اشاره به اینکه با اضافه شدن زیربنای کتابخانه‌ها، نیازمند تأمین منابع آن‌ها هستیم، افزود: خواستار عزم ملی در اجرای طرح «اهدای کتاب» از سوی مردم استان همدان هستیم که توجه به این موضوع از سوی مردم مهم بوده است.

استعدادی طرح «اهدای کتاب» را یک طرح فرهنگی برشمرد و اظهار داشت: این طرح یک طرح جنبشی و مردمی است و نیاز به فضاسازی رسانه‌ها برای موج‌آفرینی دارد تا کتاب‌های محبوس شده از کتابخانه‌های شخصی خارج شود.

وی اظهار داشت: استان همدان دارای یک میلیون و ۷۵۰ هزار نفر و حدود ۵۰۰ هزار خانوار است که اگر هر خانواده یک جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی اهدا کند اتفاق عظیمی رقم خواهد خورد.

ارشاد استعدادی با بیان اینکه این طرح یک جنبش مردمی است نه سیاسی و باید انگیزه لازم را در مردم برای اهدای کتاب ایجاد کنیم، گفت: این طرح امروز در بطن جامعه استان نهادینه شده و برکات آن هر ساله افزوده و توسعه پیدا خواهد کرد.

وی گفت: با نهادینه کردن عادت به مطالعه در همه تفکرات و اندیشه‌ها و دل‌ها می توان اقدام به همگانی کردن فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در جامعه کرد.

وی ادامه داد: طرح «اهدای کتاب» یک نیاز و مطالبه عمومی بوده که اداره کل کتابخانه های عمومی استان بر آن شد تا مردم فرهنگ دوست بتوانند نیات خیر خود در نشر علم و فرهنگ را به این واسطه عملی سازند.

استعدادی عنوان داشت: هم اکنون کتابخانه‌ها علاوه بر تأمین نیاز مردم و به خصوص نسل جوان در زمینه علم و دانش، به عنوان یک مرکز فرهنگی نیز مورد استقبال مردم قرار گرفته است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان در خصوص راه‌اندازی سامانه تلفن گویای «اهدای کتاب» گفت: این سامانه با هدف تسهیل در برقراری ارتباطات از سوی مردم فرهنگ دوست و اهل خیر انجام شد که با راه اندازی آن امکان تماس تلفنی مردمی برای اهدای کتاب فراهم شده است.

وی افزود: در همین راستا مردم استان می توانند از طریق برقراری تماس با شماره تلفن گویای اهدای کتاب ۳۲۶۷۰۵۱۸ پیغام خود را گذاشته تا مسئولان کتابخانه در اولین فرصت با مراجعه به محل مورد نظر کتاب‌های اهدایی را تحویل بگیرند.

وی نقش رسانه ها را در ترویج و گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی مهم برشمرد و گفت: رسانه‌ها باید زمینه معرفی کتاب‌های خوب را فراهم کرده و کتاب را به عنوان ماندگارترین عنصر فرهنگی به جامعه بشناسانند.

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما