وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : دوشنبه 15 دى 1393 ساعت 12:25   |   کد مطلب: 12059
۲۷ نهاد مردمی برای ازدواج آسان در همدان فعالیت می کنند
فرماندار همدان از فعالیت ۲۷ سازمان مردم نهاد به منظور راحتی ازدواج برای جوانان خبر داد.

به گزارش نافع، علی تعالی در کارگروه امور اجتماعی شهرستان همدان افزود: این سمن ها اعلام آمادگی خود را برای ایجاد در دانشگاه ها و برگزاری کلاس های آموزشی ازدواج آسان را دارند .

وی ایجاد اشتغال پایدار و ایجاد روحیه امیدواری را دو عامل مهم برای تمایل جوانان به امر ازدواج دانست و اظهار داشت: آماار های طلاق هشداری بزرگ برای آموزش جوانان و ایجاد آمادگی در آنها برای ازدواج است.

تعالی از کاهش ۸ درصدی ازدواج های جوانان استان هم خبر داد و افزود: از ابتدای امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال آمار های طلاق در استان ۷ درصد افزایش یافته است.

 

 افزایش زندگی مجردی، طلاق توافقی و بالا رفتن سن ازدواج، زنگ خطر ازدواج جوانان

معاون فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان هم گفت:به طور میانگین۱۰ طلاق و ۵۴ ازدواج در هر شبانه روز در استان همدان به ثبت می رسد.

اسدالله ربانی مهر با بیان اینکه هم اکنون ۶۰۵ هزار و ۲۵۳ نفر از کل جمعیت استان همدان را جوانان تشکیل می دهند افزود: ۴۳ هزار و ۷۰۰ نفر از این جوانان افراد بالای ۳۰ سال مجرد هستند که ۱۰ هزار نفر از این افراد دارای تحصیلات دانشگاهی اند.

وی  با اشاره به اینکه در ۹ ماهه امسال ۱۴هزار و ۹۰۰ ازدواج و دو هزار و ۸۹۹ طلاق در این استان به ثبت رسیده است گفت:همچنین ۶۴ تازه داماد به علت مهریه زندانی هستند که میزان بدهی آنها بین ۸۰ تا ۵۰۰ سکه متغیر است.

معاون فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان افزایش زندگی مجردی،طلاق توافقی و بالا رفتن سن ازدواج را از مهمترین مشکلات ازدواج جوانان دانست و ادامه داد:پنج جشن ازدواج از ابتدای سالجاری در استان همدان برگزار شده است.

وی اضافه کرد: برگزاری دو جشنواره پیوند آسمانی با حضور ۷۰۰ زوج، تهیه طرح جامع ازدواج آسان و پیگیری وام ازدواج جوانان از جمله اقدامات  استان برای ازدواج آسان است.

انتهای پیام/ع

دیدگاه شما