وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : دوشنبه 15 دى 1393 ساعت 11:22   |   کد مطلب: 12056
جمع‌آوري 600 تابلوي سردر غيرمجاز در شهر همدان
مديرعامل سازمان زيباسازي شهرداري همدان از جمع‌آوري بيش از 600 تابلوي سردر غيرمجاز در سطح شهر خبر داد.

به گزارش نافع، وحيد علي‌ضمير در گفتگویی اظهار داشت: با توجه به تصويب آيين‌نامه و مقررات ساماندهي تابلوهاي سردر واحدهاي تجاري، اداري، آموزشي و غيرمسكوني در تيرماه سال 90 توسط شوراي اسلامي شهر همدان ساماندهي اين تابلوها در دستور كار سازمان زيباسازي شهرداري قرار گرفت.

علي‌ضمير امر اطلاع‌رساني و فرهنگ‌سازي را از اقدامات مهم سازمان در اجراي طرح ساماندهي تابلوهاي سردر واحدهاي غيرمسكوني دانست و اظهار كرد: در اين راستا طي سه سال اخير از طريق پخش تيزر تبليغاتي از شبكه استاني مركز همدان، چاپ بنر و نصب در سطح شهر، رسانه‌ها، وبگاه سازمان و نيز از طريق پخش بيش از 16 هزار تراكت بين واحدهاي صنفي اقدامات فرهنگ‌سازي صورت گرفته است.

وي با بيان اينكه تاكنون بيش از پنج هزار نوبت اخطار اصلاح تابلو سردر براي صنوف و واحدهاي تجاري و اداري مختلف صادر شده است، يادآور شد: هدف سازمان زيباسازي شهرداري همدان در ابتدا فرهنگ‌سازي و ساماندهي تابلوهاي صنوف مختلف براي زيبايي سيما و منظر شهري است و سپس جمع‌آوري تابلوهاي غيرمجاز سطح شهر است.

مديرعامل سازمان زيباسازي شهرداري همدان بر اهميت سيما و منظر شهري به عنوان يكي از اجزاي اثرگذار در مديريت شهري اشاره كرد و گفت: يكي از محورهاي اصلي در مديريت شهري به خصوص در كلان‌شهرها توجه به منظر شهري است.

وحيد علي‌ضمير تابلوهاي سردر اماكن غيرمسكوني را از اجزاي سيماي شهري خواند و افزود: هر چه بيشتر بتوانيم ضوابط و مقررات را در ساخت و نصب تابلوها حاكم كنيم قطعاً در بهبود اوضاع شهر به عنوان يك موجود زنده مؤثر خواهيم بود.

مديرعامل سازمان زيباسازي شهرداري همدان اظهار كرد: هدف اصلي سازمان، فرهنگ‌سازي در اين زمينه است تا شهروندان با تمايل و درخواست خود نسبت به اصلاح و نصب تابلوها طبق مقررات و آيين‌نامه مصوبات اقدام كنند.

وي با اشاره به اينكه تاكنون بيش از 600 تابلوي غيرمجاز در ابعاد مختلف از سطح شهر جمع‌آوري شد، اضافه كرد: با توجه به اينكه جمع‌آوري تابلوهاي اضافي و غيرمجاز با مشكلات فراواني همراه است لذا از همشهريان درخواست مي‌شود سازمان زيباسازي شهرداري را در اين امر ياري رسانند.

علي‌ضمير با بيان اينكه اجراي قانون ساماندهي سردرهاي واحد‌هاي غيرمسكوني مانع و بازدارنده كسب و كار صنوف نيست، افزود: اصناف و سازندگان تابلوها در كنار مديريت شهري مي‌توانند با اطلاع از قوانين شهرداري در اين خصوص به ساخت و نصب تابلوهايي با فرم و شكل واحد و درخور نام شهر همدان كمك كنند.

انتهای پیام/ع

دیدگاه شما