وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : يكشنبه 14 دى 1393 ساعت 11:34   |   کد مطلب: 12027
توسعه ورزش سوارکاری، مستلزم شناسایی استعداد های هر منطقه است
رئیس هیئت سوارکاری استان همدان و عضو هیئت رئیسه فدراسیون سوارکاری گفت: توسعه پایدار ورزش سوارکاری و صنعت اسب در کشور نیازمند داشتن برنامه واحد و عملیاتی بر مبنای استعدادهای هر منطقه است.

سیدوحید برقعی عصر شنبه در حاشیه برگزاری مسابقات اسب دوانی در شهرستان نهاوند و در دیدار با شهردار، معاون و فرماندار شهرستان نهاوند، بخشدار مرکزی و رئیس اداره ورزش و جوانان نهاوند اظهار داشت: باید به آمایش ورزش سوارکاری در کشور و استان ها و شهرستان ها توجه شود.

وی گفت: با برگزاری این نوع برنامه ها و تنوع آن می توان میزان علاقمندی مردم و مسئولان را در هر منطقه ارزیابی و مورد شناسایی قرار داد و از ظرفیت ها و پتانسیل هر شهرستان آگاهی لازم را به دست آورد.

سیدوحید برقعی افزود: توسعه پایدار ورزش سوارکاری و صنعت اسب در کشور نیازمند داشتن برنامه واحد و عملیاتی بر مبنای استعدادهای هر منطقه است.

وی ادامه داد: این مقوله راه جذب مشارکت بخش خصوصی و علاقه مندان به ورزش سوارکاری و صنعت اسب را مشخص و تبعات و حواشی و اتلاف سرمایه انرژی را کاهش می دهد.

سوارکاری همدان

رئیس هیئت سوارکاری استان همدان و عضو هیئت رئیسه فدراسیون سوارکاری با ابراز امیدواری گفت: برگزاری برنامه های مدون و بهره گیری از نیروهای بومی در هریک از استان ها موج توجه به رشته ورزشی و صنعت اسب در کشور را ایجاد و کمبود و نواقص سالیان اخیر را به سرانجام مقصود رساند.

برقعی در ارتباط با ورزش سوارکاری در شهرستان نهاوند بیان کرد: نهاوند و منطقه شرق استان همدان با توجه به سابقه تاریخی و علاقه مردم، زمینه های بسیار مناسب از توجه به این رشته ورشی و به ویژه رشته سوارکاری استقامت را دارد.

وی با بیان اینکه وجود چند منطقه نمونه گردشگری همچنون سراب گیان، گاماسیاب و فارسبان نیز مزید علت خواهد بود و زمینه پیوند صنعت اسب و گردشگری و توسعه پایدار این رشته ورزشی را دو چندان خواهد کرد، گفت: سال آینده را می توان سال توجه و در اولویت قرار دادن این رشته در نهاوند قرار داد.

سوارکاری همدان

رئیس هیئت سوارکاری استان همدان و عضو هیئت رئیسه فدراسیون سوارکاری از قول مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران و فرماندار نهاوند از توجه به این رشته یاد کرد و گفت: ضمن قدردانی از همکاری های مجموعه مدیران شهرستان نهاوند به ویژه بخشدار مرکزی، شهردار و شورای اسلامی شهر نهاوند و مدیر اداره ورزش و جوانان نهاوند خواستار توجه ویژه مسئولین شهرستان و تداوم حمایت ها تا بارور شدن نهال نوپای ورزش سوارکاری در شهرستان نهاوند هستیم.

وی گفت: حضور نوجوانان و نونهالان و آینده سازان شهرستان در این رشته ورزشی که ریشه در تاریخ و فرهنگ مردم ایران و منطقه داشته مورد توجه قرار دارد.

سوارکاری همدان

گفتنی است درراستای حفظ و اشاعه رشته اسب و اسبداری و معرفی ورزش سوارکاری در بین علاقه مندان شهرستان نهاوند با حضور ۲۸ سوارکار مسابقات اسبدوانی به مناسب هفته وحدت برگزار شد که در پایان این رقابت ها نتایج ذیل به دست آمد.

در گروه اسب های بومی و محلی:
۱- ایمان سیف با اسب سمندر از باشگاه سوارکاری و مرکز پرورش اسب جهان
۲- رامین رشیدی با اسب دل دل از باشگاه سوارکاری و مرکز پرورش اسب گالان
۳- امیر عرب خزایی با اسب تارا از باشگاه سوارکاری و مرکز پرورش اسب علیمرادیان
 

در گروه اسب های دو خون:
۱- قاسم مجف پور با اسب مشکی از باشگاه سوارکاری و مرکز پرورش اسب جهان
۲- احمد سیاهپوش با اسب کهرام از باشگاه سوارکاری و مرکز پرورش اسب پرنس
۳- مصطفی بحیرایی با اسب عقاب از باشگاه سوارکاری و مرکز پرورش اسب گالان

همچنین رئیس هیئت سوارکاری استان همدان و عضو هیئت رئیسه فدراسیون سوارکاری از مجموعه ورزشی و پایگاه قهرمانی و المپیک علیمرادیان نهاوند، باشگاه سوارکاری و مجموعه گردشگری پرنس که با سرمایه بخش خصوصی در حال راه اندازی با پیشرفت ۷۰ درصدی بود بازدید و با تعدادی از مدیران صنایع شهرستان نهاوند به منظور حمایت از این رشته ورزشی و حضور در جمع سرمایه گذاران و هیئت رئیسه سوارکاری شهرستان نهاوند دیدار و مذاکره کرد.

انتهای پیام/ع

دیدگاه شما