وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : يكشنبه 14 دى 1393 ساعت 10:14   |   کد مطلب: 12020
حوزه علميه اميرالمؤمنين(ع) پروژه‌اي بين‌المللي است
نماينده ولي‌فقيه در استان و امام جمعه همدان گفت: پروژه مدرسه علميه اميرالمؤمنين(ع) يك پروژه استاني يا كشوري نيست بلكه پروژه بين‌المللي است؛ زيرا از كشورهاي مختلف اسلامي طلبه پذيرش خواهد كرد.

به گزارش نافع، آيت‌الله غياث‌الدين طه‌محمدي در بازديد از پروژه مدرسه علميه اميرالمؤمنين(ع) با بيان اينكه همه مسؤولان استان بايد به پروژه حوزه علميه اميرالمؤمنين(ع) نگاه ويژه‌اي داشته باشند، اظهار كرد: اين مدرسه علميه از كشورهاي مسلمان ديگر چون عراق، سوريه و تركيه طلبه پذيرش خواهد كرد.

وی افزود: ظرفيت پذيرش اين مدرسه علميه دو هزار طلبه است كه با راه‌اندازي اين مدرسه شاهد شكوفايي شهر همدان خواهيم بود.

آیت الله محمدی با انتقاد از اينكه تعداد مدرسه‌هاي علميه شهر همدان با توجه به شايستگي‌هاي اين شهر كم است، تصريح كرد: در برخي شهرستان‌ها مانند قزوين 16 مدرسه علميه وجود دارد.

امام جمعه همدان اضافه كرد: سه پروژه جامعه‌الزهرا، مدرسه علميه اميرالمؤمنين(ع) و مصلاي بزرگ همدان جزو اولويت‌هاي همدان هستند و مسؤولان استان بايد به اين سه پروژه مسؤولانه نگاه كنند.

وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اينكه استان همدان در زمان جنگ تحميلي تمام دارايي خود را صرف هزينه‌هاي جنگ كرده است، بيان كرد: متأسفانه بعد از جنگ براي ساختن همدان هزينه نشده است و عقب‌ماندگي همدان جبران نشده كه اميدواريم با راه‌اندازي اين سه پروژه بزرگ و مهم استان جهش مناسبي به سمت توسعه داشته باشد.

آيت‌الله محمدي در ادامه با ابراز رضايت از پيشرفت فيزيكي خوب پروژه حوزه علميه اميرالمؤمنين(ع) تأكيد كرد: در مدتي كه به دليل وضعيت جوي امكان كار براي پيمانكار نيست، استان مطالبات پيمانكار را پرداخت كند تا بعد از تعطيلات پيمانكار بتواند با انگيزه بيشتري كار را ادامه دهد.

گفتنی است، اين پروژه در زميني به مساحت 9 هكتار در تپه‌اي مشرف به حيدره در 4 كيلومتري شمال غربي شهر همدان با ظرفيت پذيرش دو هزار طلبه در سطوح و زمينه‌هاي مختلف آموزش ديني است كه در آن ساختمان آموزشي، خوابگاه، مسجد، مجموعه ورزشي، كتابخانه، استادسرا، سالن همايش و ... پيش‌بيني شده است.

كار احداث اين پروژه از شهريورماه سال 92 با انعقاد قرارداد با شركت پيمانكار آغاز و عمليات اجرايي آن با تحويل زمين در آبان‌ماه سال 92 آغاز شده است كه پروژه ساختمان آموزشي در 12 ماه كاري احداث خواهد شد.

انتهای پیام/ع

دیدگاه شما