وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : يكشنبه 14 دى 1393 ساعت 08:58   |   کد مطلب: 12012
اجازه مانع‌تراشي به هيچ سازماني در امر عمران شهري نمي‌دهم
استاندار همدان گفت: در امر توسعه اقتصادي و عمران شهري اجازه مانع‌تراشي به هيچ سازماني را نمي‌دهيم.

به گزارش نافع، محمدناصر نیکبخت در صحن علني شوراي اسلامي شهر همدان با بيان اينكه شوراي اسلامي شهر همدان مي‌تواند نقش بسزايي در توسعه شهر و استان داشته باشد، گفت: همدان اولين شهر دنيا است كه به نام شهر و مدنيت به ثبت رسيده است و توسعه و آباداني آن نيز نيازمند همكاري و كمك تمامي ارگان‌ها و سازمان‌ها است.

وی همدان را شايسته‌ترين استان براي توسعه و پيشرفت در كشور دانست و اضافه كرد: استان و شهر همدان ظرفيت گردشگرپذيري و جذب سرمايه‌گذار را دارد.

نيكبخت به سابقه تاريخي و آثار ثبت‌شده پايتخت تاريخ و تمدن ايران‌زمين اشاره كرد و يادآور شد: زيرساخت‌هاي گردشگري و سرمايه‌گذاري بايد در همدان فراهم شود.

وي با بيان اينكه همدان مي‌تواند استان اول در توسعه و گردشگري باشد، افزود: مديران استان نبايد خود را دست كم بگيرند بلكه بايد با برنامه‌هاي مناسب زمينه‌هاي تحقق صنعت گردشگري را تسهيل و روانسازي كرد.

استاندار همدان با اشاره به تأكيدات و شعارهاي خود در زمينه حمايت و جذب سرمايه‌گذاران اظهار كرد: اين شعارها تحقق نمي‌يابد مگر با كمك و همكاري ديگر ارگان‌ها به ويژه شوراي اسلامي شهر همدان، چرا كه به تنهايي نمي‌توان كاري را پيش برد.

نيكبخت ادامه داد: در امر توسعه اقتصادي و عمران شهري اجازه مانع‌تراشي به هيچ سازماني نمي‌دهيم.

نيكبخت همچنين با اشاره به غيربومي بودن خود در همدان اظهار كرد: بنده خود را غيربومي نمي‌دانم بلكه تصورم اين است كه همدان امانتي از مردم در دست ما است كه بايد در راستاي توسعه و آباداني آن تلاش كنيم.

وي با اشاره به اينكه عمر مديريت و پست‌ها كوتاه است و بايد به فكر ماحصل كار خود بود، افزود: تمامي اعضاي شوراي اسلامي شهر همدان افرادي صاحب‌نظر و دلسوز هستند و ما نيز در خدمت‌رساني به مردم هر جايي كه لازم باشد شورا را كمك خواهيم كرد.

محمدناصر نيكبخت از پيگيري‌هاي استانداري براي ساماندهي حاشيه شهر و توانمندسازي‌ها خبر داد و اضافه كرد: ايجاد كنارگذر غربي و شرقي نيز در دست پيگيري است كه درخواست آن را به مجلس شوراي اسلامي داده‌ايم و به نتيجه رساندن اين موضوع نيازمند پيگيري نمايندگان مجلس است.

 

جذب سرمايه‌گذار نيازمند همكاري همه دستگاه‌ها است

مدير ارشد استان همدان در ادامه در پاسخ به سؤال يكي از اعضاي شوراي شهر مبني بر واگذاري غار عليصدر به بخش خصوصي اظهار كرد: عليصدر يك مزيت و فرصت گردشگري استان است كه داراي طرح جامع گردشگري بوده و هم‌اكنون مشتريان زيادي نيز جهت سرمايه‌گذاري دارد، اما قرار نيست با وجود تقاضا چوب حراج به آن بزنيم بلكه براي توسعه استان بايد از ظرفيت آن استفاده كرد.

نيكبخت با تأكيد بر اينكه براي جذب سرمايه‌گذار بايد افق و ديد بلندي داشت، افزود: بايد با كمك هم برچسب عدم حمايت و عدم همراهي استان با سرمايه‌گذار را برداشت.

وي با اشاره به اينكه همدان پيشاني استان است و بايد متناسب با شايستگي‌اش براي آن كار كرد، يادآور شد: فرصت براي كار كردن فراهم است.

 

در افق توسعه شهر بايد بلندپرواز بود

استاندار همدان با بيان اينكه مديران نبايد در كارهاي خود مقطع‌نگر، تنگ‌نظر و كوته‌نظر باشند، گفت: در افق توسعه شهر بايد بلندپرواز بود.

وي با بيان اينكه فرصت كار كردن در همدان فراهم است، خطاب به شوراي شهر اظهار داشت: شهردار همدان انساني سالم و صادق است و روحيات شما نيز براي كار كردن مناسب است.

محمدناصر نيكبخت همچنين با تأكيد بر اينكه بايد از اتكاي درآمدهاي موردي و كوچك و يك‌بار مصرف پرهيز كرد، افزود: از سرمايه‌گذاران بايد به خوبي استقبال كرد تا آنها به عنوان رسولاني براي ديگر سرمايه‌گذاران باشند.

نيكبخت خطاب به اعضاي شوراي شهر تأكيد كرد: در جذب سرمايه‌گذار نگران نباشيد و در محدوده قانون شجاعانه وارد شويد.

انتهای پیام/ع

دیدگاه شما