وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : شنبه 13 دى 1393 ساعت 11:56   |   کد مطلب: 11992
 مرحله استانی مسابقات قرآن استان همدان آغاز شد
معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان در گفت و گویی اظهار کرد: مرحله استانی سی و هفتین دوره مسابقات قرآن کریم با حضور ۳۰۰ نفر شرکت‌کننده در ۹ رشته‌ از شنبه، ۱۳ دی‌ماه درخانه معلم همدان آغاز شده است.

حجت‌الاسلام حسین قبادی در گفتگو با خبر ما افزود: این دوره از مسابقات قرآن به مدت شش روز در رشته‌های قرائت،ترتیل، حفظ 10 جزء، حفظ 20 جزء و حفظ کل قرآن، اذان، ابتهال، تواشیح وهم‌خوانی در دو مقطع زیر 16 سال و بالای 16 سال با حضور 300 نفر برگزارمی‌شود.

وی با بیان اینکه 150 نفر از شرکت‌کنندگان از بانوان و150 نفر نیز از آقایان هستند، اظهار کرد: این مسابقات تا مرحله بین‌المللی و با حضور 70 کشور ادامه خواهد داشت، و مرحله کشوری آن درپایان سال برگزار می‌شود.

حجت الاسلام قبادی بیان کرد: سال گذشته در رشته قرائت آقایان بالای 16 سال، مهدی ساعد از استان همدان درمسابقات کشوری قرآن کریم حائز رتبه پنجم شد و به مسابقات بین‌المللی راه یافت.

وی عنوان کرد:  سه روز اول این مسابقات ویژه بانوان به ترتیب هر روز شامل قرائت و ترتیل، حفظ و تواشیح است و مسابقات ویژه آقایان از سه‌شنبه، 16 دی‌ماه سال جاری به‌مدت سه روز شامل قرائت، حفظ، اذان و ابتهال و تواشیح برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما